انواع نایلون حبابدار

نایلون حبابدار

1400/06/18
1400
0
از نایلون‌های متفاوتی برای بسته بندی محصولات گوناگون در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. از نایلون های متفاوتی برای بسته بندی محصولات گوناگون در صنایع مختلف استفاده می شود. از جمله این نایلون ها که بسیار کاربرد دارد، می توان به پلاستیک حباب دار اشاره کرد که در ادامه این مقاله با انواع نایلون حبابدار آشنا می شوید. برخی از محصولاتی که در صنایع مختلف تولید می شوند، از حساسیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل تولیدکنندگان به فکر راه حلی برای نگهداری و محافظت بهتر از آن ها، پس از تولید تا زمان رسیدن به دست مشتری افتادند. به همین جهت نایلون های حباب دار تولید شدند. اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری از نایلون حبابدار داشته باشید و چه کاربردهایی دارد، تا انتهای این مطلب با اطلس پلاستیک همراه باشید.

تعریف نایلون حبابدار

همان طور که اشاره شد برخی از محصولاتی که در صنعت تولید می شوند، از حساسیت بالاتری دارند. آسیب و ضربه به این وسایل خسارت زیادی به مجموعه ها وارد می کنند و خسارت های سنگینی را روی دست تولید کننده می گذارند. اگر بخوایم مثال بزنیم تجهیزات الکترونیکی و ظروف شکستنی را نام برد. هر کدام از این وسایل در برابر ضربه بسیار حساس هستند. اگر در زمان انبار کردن و حمل و نقل به این وسایل ضربه به آن ها وارد شود، قطعا صدمه خواهند دید.

به همین جهت کاربرد نایلون های حبابدار بسیار اهمیت پیدا می کند. اصلی ترین نقش این نایلون ها جلوگیری از ضربه های احتمالی به صورت مستقیم است. همانطور که از نام این نایلون ها مشخص است، حباب هایی مملو از هوا در سطح آن ها هستند. این حباب ها علاوه بر آنکه شدت ضربات وارده به تجهیزات را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند، نقش عایق را نیز بازی می کنند. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

انواع نایلون حبابدار

تا اینجا متوجه شدیم که نایلون حبابدار چیست و در ادامه قصد داریم تا به بررسی انواع این نایلون ها بپردازیم در حال حاضر حدود پنج نوع از این نایلون ها در حال تولید است که عبارتند از:

نایلون حبابدار استاندارد

نایلون های استاندارد بیشتر برای محصولاتی همچون ظروف شکستنی مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر قیمت نسبت چهار مدل دیگر که در ادامه در مورد آن ها صحبت می کنیم، ارزان تر هستند. به همین دلیل روش بسته بندی مقرون به صرفه تری محسوب می شود. این نایلون های در ابعاد و اندازه های مختلفی بنا به سفارش مشتری تولید می شوند. در دو نوع پاکتی و رولی تولید می شود. البته مدل پاکتی آن ها کمی گران تر از مدل رول شده به حساب می آید.

نایلون حباب دار فوم دار

گاهی اوقات در تولید نایلون حبابدار از یک لایه فوم استفاده می شود. فوم به دلیل سطح نرمی که دارد، نقش حفاظتی نایلون را افزایش می دهد. از طرفی دیگر فوم در برابر تابش نور مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. اگر وسیله ای که تولید می شود، برای مدت زمان زیادی در معرض تابش خورشید قرار خواهد گرفت، گزینه اصلی پیش روی شما برای بسته بندی آن، نایلون های فوم دار خواهد بود.

نایلون حبابدار چسب دار

دسته دیگری از نایلون حبابدار می توان از نایلون های چسب دار نام برد. این نایلون ها بیشتر برای بسته بندی لوازم منزل و شیشه ای همچون تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل خاصیت نسبی چسب داری که این نوع نایلون ها دارند، به طور کامل به وسیله می چسبند. به همین جهت می توانند به راحتی از آن وسایل محافظت کنند و اثرات آسیب زای ناشی از ضربه را به بهتر کنترل می کند.

نایلون حبابدار آنتی استاتیک

به نظر شما نقطه ضعف استفاده از نایلون حبابدار چیست؟ باید به این نکته اشاره کرد که در صورت استفاده از نایلون حبابدار معمولی، موجب می شود که الکتریسیته ساکن نسبتا زیادی در وسایل ایجاد شود. این مسئله برای وسایلی از جمله ظروف شکستنی، خطرناک نیست؛ اما در زمینه تجهیزاتی مانند وسایل الکترونیکی باید نسبت به ایجاد الکتریسیته ساکن حساس باشیم و حتی الامکان جلوی این اتفاق را بگیریم. نایلون های حبابدار آنتی استاتیک گزینه مناسبی برای این موارد محسوب می شود.

نایلون حبابدار ضربه گیر قابل بازیافت

در تولید نایلون های حبابدار در سال های اخیر از برخی مواد پلاستیکی که قابل بازیافت، استفاده می شود. این نایلون ها در حال رشد هستند و به نظر می رسد در آینده نزدیک به عنوان گزینه اول برای نایلون های ضربه گیر مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر حدود چهل درصد از مواد اولیه مورد استفاده در تولید این نایلون ها، از مواد قابل بازیافت هستند.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات