خرید نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ

1401/06/19
440
0
نایلون شیرینگ ها یکی از نایلون های بسیار کاربردی در بسته بندی هستند که از طریق حرارت دهی و شیرینگ کردن به خوبی به سطح محصول میچسبند

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. نایلون شیرینگ ها یکی از نایلون های بسیار کاربردی در بسته بندی هستند که از طریق حرارت دهی و شیرینگ کردن به خوبی به سطح محصول چسبیده و آنرا فرا می گیرند. در واقع همین واکنش نایلون در برابر حرارت خود به یک عامل متمایز کننده این نایلون با دیگر گونه های نایلون تبدیل شده است.

معنی لغوی شیرینگ در زبان انگلیسی کوچک کردن و منقبض شدن است. علت این نامگذاری به خاطر قابلیت وکیوم کردن کالا با این نوع پلاستیک است. این پلاستیک نقطه ی ذوب پایینی دارد به همین دلیل به راحتی به شکل کالا تغییر شکل می دهد. این محصول با گرم شدن تا نزدیک نقطه ی ذوب کوچک می شود. نایلون شیرینگ حرارتی معمولا بین ۱۵۰ تا ۲۳۰ درجه ی سلسیوس گرما نیاز دارد. در این حال به سرعت به کالا می چسبد و کالا را وکیوم می کند. وکیوم به معنای مکش حداکثری هوای بین کالا با نایلون شیرینگ است. بسته بندی محصولات با دستگاه شیرینگ پک صورت می گیرد.

به پلاستیک بسته بندی که با حرارت تغییر شکل می دهد و موجب بسته بندی محصول مورد نظر می شود نایلون شیرینگ می گویند. یکی از بهترین مثال ها استفاده از این نایلون می توان به پک های آب معدنی اشاره کرد.

هیچ یک از نایلون هایی که برای بسته بندی تا کنون ابداع شده اند از این چنین قابلیتی برخوردار نیستند و نمی توانند این چنین حالت جمع شوندگی داشته باشند. نایلون شیرینگ بلافاصله بعد از حرارت دیدن به سرعت به روی کالا و محصول می چسبد و به خوبی سطح آن را در بر میگیرد تا از نفود هر گونه آلودگی و یا ایجاد خط و خش های کوچک جلوگیری به عمل آورد.

نایلون شرینگ را می توان یکی از مهمترین انواع نایلون معرفی کرد که به منظور بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار گرفته و مانند یک عایق، از آنها در برابر رطوبت محافظت می نماید. این نایلون به عنوان سلفون شرینگ نیز شناخته شده و با توجه به کاربرد گسترده دستگاه های شرینگ در صنایع بسته بندی، این محصول نیز اهمیت یافته است.

همچنین باید بگوییم این نایلون به صورت ورقه ای بر روی محصولات مختلف کشیده شده و حمل و نقل و نگهداری صحیح آنها را میسر می سازد. به طوری که در طول مسیر حمل و نقل و یا در طی مدت زمان نگهداری محصولات در انبار، هیچ رطوبت، خط و خش و گرد و غباری متوجه آنها نخواهد شد.

کاربردهای نایلون شرینگ در صنایع غذایی چیست؟

این محصول که حالا تبدیل به یکی از مهمترین انواع نایلون شده است؛ در صنایع مختلف کاربرد دارد. اما یکی از صنایعی که بیشترین استفاده را از این محصول نموده و به آن احساس نیاز پیدا می کند، صنعت غذایی است.

صنایع غذایی به منظور بسته بندی برخی از انواع محصولات از قبیل آب معدنی، انواع نوشیدنی، بیسکوییت، شکلات، محصولات کنسروی و غیره به سراغ این نایلون رفته و از آن کمک می گیرند. نایلون فوق نه تنها از این محصولات، مراقبت لازم را در برابر عوامل مختلف می نماید؛ بلکه محصولات را داخل یک بسته بندی شفاف قرار داده و منجر به رویت آنها از سوی خریداران خواهد شد.

در نتیجه خریداران با نگاه کردن به محصولی که توسط نایلون بسته بندی شده است، می توانند اطلاعات اولیه را راجع به آن کسب نموده و تصمیم بهتری برای انتخاب بگیرند. البته بسته بندی محصولات غذایی توسط این نایلون دارای مزیت دیگری هم می باشد و آن مزیت این است که شکل و اندازه محصول هم برای خریداران قابل مشاهده بوده و از این رو می توانند سایز و شکل های مختلف آن را بررسی و سپس انتخاب نمایند. ضمن اینکه محصول بسته بندی شده هم زیباتر به نظر رسیده و نسبت به محصولات بسته بندی شده با کارتن، در معرض فروش بیشتر قرار خواهد گرفت.

نایلون شرینگ دارای چه ویژگی هایی است؟

این محصول دارای مجموعه ای از ویژگی های مشخص می باشد که در این بخش می خواهیم آنها را مورد بررسی قرار دهیم:

  • این نایلون از سطح نازک برخوردار بوده و درصد ضخامت آن متغیر خواهد بود. ضخامت این محصول از ۳۰ الی ۲۰۰ میکرون، متغیر می باشد.
  • اگر در برابر گرما و حرارت قرار گیرد، دچار تغییر شکل و ظاهر شده و حالت اولیه خود را از دست می دهد.
  • بازه دمایی مناسب جهت استفاده از این نایلون، ۱۶۰ تا ۲۳۰ درجه سانتیگراد می باشد.
  • نایلون مورد نظر ابتدا به بسته بندی محصول پرداخته و سپس توسط حرارتی که روی آن اعمال می شود، به حالت وکیوم در می آید.
  • دارای عرض مشخص یعنی عرض ۱۰ الی ۱۲۰ سانت خواهد بود.
  • جنس آن از پلی اتیلن سنگین یعنی LDPE بوده و بنابراین می توانیم دریابیم که از جنس مناسبی برخوردار می باشد.
  • مقاومت قابل قبولی را در برابر عواملی مثل چربی، گریس و روغن نشان می دهد.
  • ضد ضربه بوده و هیچ نوع ضربه ای در آن تاثیر نخواهد گذاشت.
  • از نایلون های سبک به شمار آمده و لذا از اعمال وزن و فشار زیاد روی محصولات جلوگیری خواهد کرد.
  • دارای انعطاف پذیری مناسبی بوده و این یکی از ویژگی های مثبت این محصول به شمار می رود.

انواع نایلون شرینگ از لحاظ تعداد لایه کدام است؟

نایلون فوق از لحاظ تعداد لایه تشکیل دهنده به دو نوع کلی تقسیم می شود. یکی از این محصولات، نایلون تک لایه شرینگ و دیگری نایلون دو لایه می باشد.

نایلون های تک لایه، استحکام کمتری از خود نشان داده و نایلون های دو لایه هم طبیعتا با استحکام و کیفیت بیشتری همراه خواهند بود.

آیا نایلون شرینگ از امکان چاپ رنگی برخوردار می باشد؟

بله این امکان به خوبی در این نایلون به وجود آمده و به موجب آن، زمینه برای تبلیغات پر بازده محصول، فراهم خواهد گردید. چرا که چاپ های رنگی موجود در این نایلون منجر به دیده شدن بهتر محصول شده و به نوعی آن را به مخاطب تبلیغ خواهند کرد.

مسلما اگر خود شما هم محصولی را داخل یک بسته بندی که چاپ های نوشتاری و تصویری جذاب و رنگی روی آن درج شده اند، مشاهده کنید، نسبت به آن بیشتر ترغیب خواهید شد تا وقتی که همین محصول را داخل یک بسته بندی صرفا شفاف و ساده، بدون چاپ رنگی ببینید. با این اوصاف می توان به این نتیجه دست یافت که امکان چاپ رنگی روی این نایلون، امکان عالی است که به تولید کنندگان اجازه می دهد تا محصول خود را بهتر به معرض نمایش گذاشته و از این طریق، مشتریان بیشتری را سمت محصولات خود جذب نمایند.

در حقیقت نایلون رنگی شرینگ که همراه با عبارات و تصاویر مختلف چاپی می باشد، یک روش ارزان و مقرون به صرفه برای تبلیغات محسوب می شود که نباید از این روش مهم غافل شد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات