عوامل موثر بر قیمت نایلون

درباره نایلون ها

1402/02/28
248
0
ویژگی های نایلون، وزن آن و ... از عواملی است که بر قیمت آن موثر است.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد اگر قصد خرید نایلون دارید، احتمالا با لیست قیمت و ویژگی های متفاوت در بازار رو به رو شده اید. لازم است بدانید عوامل بسیاری بر قیمت نایلون تاثیرگذار است و آن را تغییر می دهد. ویژگی های نایلون، وزن آن و ... از عواملی است که بر قیمت آن موثر است. به همین جهت شما با لیست قیمت متفاوت نایلون روبرو می شوید و عدد مشخص و ثابتی به شما ارائه نمی شود. در این مقاله سعی داریم عوامل موثر بر قیمت نایلون را با شما به اشتراک بگذاریم تا اطلاعات و آگاهی درست تری بررسی و انتخاب کنید.

نوع نایلون

با توجه به کاربردهای مختلف نایلون، به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شود. برخی از نایلون ها در صنعت بسته بندی کاربرد دارند و بعضی دیگر در زمینه کشاورزی و گلخانه و در برخی موارد در فروشگاه ها برای جابجایی محصولات اشتفاده می شود.

نوع نایلونی که شما انتخاب می کنید، تاثیر مستقیم بر قیمت آن دارد. برای توضیح بیشتر اجازه بدهید مثالی بزنیم، به طور مثال نایلون هایی که در حوزه کشاورزی و گلخانه استفاده می شود، عریض هستند به قیمت پایین تری نسبت به نایلون های فروشگاهی دارند.

مواد اولیه مورد استفاده

کیفیت

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت نایلون، کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید است. هرچه مواد اولیه با کیفیت تر باشد، نایلون تولیدشده، کیفیت بالاتری دارد و در نهایت قیمت بالاتری خواهد داشت.

لازم است ذکر شود که در تولید نایلون همیشه از مواداولیه مرغوب و درجه یک استفاده نمی شود و نایلون درجه دو و یا درجه سه نیز در بازار موجود است. بهتر است بر اساس کارایی که برای شما دارد کیفیت مناسب را انتخاب کنید تا در زمان استفاده دچار مشکال نشوید. به طور مثال برای بسته بندی موادغذایی لازم است از نایلون هایی با مواد اولیه با کیفیت و نو استفاده کنید و در صورتی که برای تولید کیسه های زباله برای صرفه جویی در قیمت و کاهش بهای تمام شده، می توانید از مواد اولیه دست دوم استفاده کنید.

قیمت

از آنجایی که مواداولیه نایلون ها از پتروشیمی است لذا نوسانات و تغییرات قیمت مواد پتروشیمی به طور مستقیم بر قیمت آن تاثیر می گذارد.

قیمت این محصول تحت تاثیر عواملی چون قیمت نفت خام، نوسانات ارزو بورس و همچنین سیاست های جاری در کشورها است.

وزن

یکی از عوامل بسیار موثر بر قیمت نایلون، وزن آن است چرا که نایلون ها بر اساس وزن آن ها به فروش می رسند. نایلون با وزن بیشتر قطعا قیمت و هزینه بیشتری نیز خواهد داشت. وزن نیز وابسته به عوامل. همچون ضهامت، تعداد لایه ها و ابعاد آن است.

ضخامت

ضخامت نایلون رابطه مستفیمی با استحکام آن دارد و هرچه ضخامت آن بالاتر باشد، سنگین تر خواهد بود و در نهایت قیمت بالاتری دارد.

چاپ نایلون

در صورتی که نایلون ها به صورت رنگی و به همراه چاپ سفارش داده شود، قیمت آن افزایش می یابد. البته باید به ایت نکته اشاره کنیم که هزینه چاپ به عوامل مختلفی بستگی دارد همچون تکنولوژی استفاده شده، تک رو و یا دو رو بودن چاپ،عمومی و یا اختصاصی طرح، قیمت آن متغیر خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت نایلون

حجم سفارش

از جمله غواملی که تاثیر مستقیم روی قیمت نایلون دارد، میزان تقاضا و سفارش خریدار است. هرچه میزان سفارش بالاتر باشد، احتمالا قیمت پایین تری خواهد داشت و فاکتور خرید شامل تخفیفات ویژه خواهد شد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات