بسته بندی با نایلون های حبابدار

نایلون حبابدار

1400/09/05
792
0
صنعت بسته‌ بندی برای حفظ اشیا در سراسر دنیا تلاش می‌ کند.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. تقریبا همه ی ما نایلون های حبابدار را می شناسیم. خیلی از اوقات زمانی که خریدی انجام می دهیم؛ آنرا با نایلون حبابدار بسته بندی میکنند. کیسه های هوا دور محصول را می گیرند و از وارد شدن ضربه و آسیب های احتمالی به بسته ما جلوگیری می کنند. این نوع بسته بندی به شدت محبوب است و می توان تقریبا مانع ضربه و شکستگی کالای ما شود. اما در این مطلب بیشتر در مورد این که نایلون های حباب دار چطور تولید می شوند و چطور می توان از آنها برای بسته بندی استفاده کرد؛ صحبت می کنیم.

نایلون حباب دار

صنعت بسته بندی برای حفظ اشیا در سراسر دنیا تلاش می کند. در واقع قرار است با یک بسته بندی درست محصولات و کالاها از هرجای دنیا که جا به جا می شود؛ به سلامت به دست صاحبانش برسد.

راه های زیادی مانند وکیوم پلاستیک و استفاده از نایلون های حباب دار انتخاب خوبی برای بسته بندی هستند. اما اگر نمی دانید که نایلون حبابدار دقیقا چیست؛ باید بگویم که نوعی از نایلون های چند لایه پلاستیکی هستند که سراسر پر از حباب هوا هستند.

این نوع پلاستیک به گونه ای طراحی شده تا درست مانند ایربگ عمل کند. وقتی بسته دچار فشار و ضربه شود؛ بالشتک های هوایی فشار را دریافت کرده و تمام فشار بر روی حباب های پر از هوا وارد می شوند و آسیبی متوجه محتویات داخل بسته نخواهد بود.

انواع نایلون حباب دار جهت بسته بندی

در موارد و صنایع زیادی از نایلون های حباب دار استفاده می شود. اما بدون شک بسته ای که یک ماگ در آن قرار دارد؛ نسبت به یک قطعه کامپیوتری به نوع متفاوتی از نایلون حباب دار نیاز دارد.

دلیل این تفاوت ها نوع محافظت است. اما به طور کلی نایلون های حباب دار را به صورت 1 لایه، 2 لایه و 3 لایه تولید می کنند. هر کدام از این موارد نیز در اندازه حباب هم متفاوت هستند. اندازه حباب ها نیز در 3 نوع تولید می شوند. نوع اول با حباب های 10 میلی متری، نوع دوم با حباب های 20 میلی متری و نوع سوم نیز در نهایت به صورت 30 میلی متری تولید می شوند.

هر کدام از نایلون های حبابدار یک تا سه لایه ممکن است با حباب های متفاوتی تولید شوند. مثلا ممکن است نایلون دو لایه با حباب های 30 میلی متری تولید شوند. اما دلیل تنوع این محصولات به دلیل اندازه های مختلف محصولاتی است که برای بسته بندی استفاده می شوند.

بدون شک اندازه حباب ها با نوع محصول رابطه مستقیم دارند. حتی این ارتباط با قیمت محصول و تعداد لایه های نایلون هم به صورت مستقیم است. به طوری که برای قطعات کامپیوتری مانند هارد و رم که گران قیمت هستند، از نایلون های 3 لایه که دارای حباب های 20 تا یا 30 میلی متری هستند؛ استفاده می شود. به همین ترتیب نوع استفاده از نایلون کاملا به محصول مورد استفاده بستگی دارد.

از نایلون حبابدار در چه مواردی استفاده می شود؟

اما اکنون که با انواع نایلون حباب دار آشنا شده اید، وقت آن رسیده که بدانید استفاده از نایلون حباب دار، برای چه شرکت ها و محصولاتی کاربرد دارد:

  • صنایع تولید شیشه
  • بسته بندی قطعات کامپیوتر
  • استفاده در شرکت های مربوط به خدمات اسباب کشی و جابجایی لوازم
  • کارخانه جات تولید قطعات از جمله خودروسازی و…
  • صنایع الکتریکی و الکترونیکی
  • مجموعه کارخانه های تولید کننده لوازم خانگی و لوازم جانبی
  • کارگاه های کابینت سازی برای حمل کابینت

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات