خرید فیلم استرچ با بهترین کیفیت در ایران

نایلون استرچ

1401/10/06
339
0
افرادی که به دنبال خرید فیلم استرچ هستند، در همان ابتدا به سؤالاتی از این قبیل پاسخ می‌دهند.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. افرادی که به دنبال خرید فیلم استرچ هستند، در همان ابتدا به سؤالاتی از این قبیل پاسخ می دهند.

12 میکرون مورد نیاز است یا 23 میکرون؟ فیلم پیش ­کشیده بهتر است یا معمولی؟ فیلم استرچ شفاف باید باشد یا رنگی؟ و… بر می­خورند که در صورت ندانستن پاسخ آنها، در این فرآیند دچار مشکل خواهند شد.

به همین دلیل، در این مقاله اطلاعات ارزشمند و توصیه­ هایی برای خرید فیلم استرچ به شما ارائه می ­دهیم. امیدواریم بتوانید با استفاده از این مطلب تجارت و یا خرید سودمندتری را تجربه کنید. این مطلب حاوی 7 نکته اساسی در ساخت و انتخاب فیلم کششی (استرچ) می­باشد.

1- فن کشش صحیح فیلم

کشش صحیح و مناسب فیلم از نکات بسیار حائز اهمیت در ساخت فیلم کششی است. در هر صورت باید به این نکته توجه کرد. آیا لایه ­های فیلم استرچ به اندازه کافی کشیده شده­ اند یا نه؟ همچنین مهم است که فیلم استرچ قابلیت کشسانی حدود 10 سانتی­متر داشته باشد. این مسئله به مقاومت و ثبات محصول کمک می­کند.

فیلم استرچ با قابلیت کشسانی بسیار بالا

از جنبه­ های مهم دیگر ویژگی­ های رول نایلون استرچ است. فرآیند کشش با پیچیدن فیلم بر روی یک جسم حلقوی ایجاد می شود و بدین شکل، محصول به پالت می­چسبد. توصیه می­ شود، بسته به ارتفاع و حجم کالا، حداقل دو یا چهار بار به دور آن چرخیده شود.

1- فن کشش صحیح فیلم

در صورتی که به مقاومت و ثبات آن شک دارید، پیشنهاد می­ شود یک دور بیشتر پیچیده شود. در نهایت بالا و پایین کالا پوشانده می­ شود که برای این کار دو بار پیچیدن فیلم کافی است.

2- طول، عرض و ضخامت مناسب فیلم استرچ

از معیارهای دیگر در انتخاب یا خرید فیلم استرچ، توجه به ضخامت آن است. این فاکتور با واحد میکرومتر (µ) شناخته شده و دامنه آن بین 8 تا 23 µ و حتی بیشتر است.هرچه ضخامت و لایه­ های فیلم استرچ بیشتر باشد، قدرت بازگشت آن به حالت اولیه نیز بیشتر است.

به همین خاطر، در بارهای سنگین تر و بدشکل ­تر، نیاز است که فیلم استرچ ضخیم­تری را برای بسته ­بندی انتخاب کنیم. این کار حفاظت کالا را تضمین نماید. در رابطه با محصولات سبک، فیلم­های استرچ تک­لایه نیز قابل استفاده هستند.

همچنین عرض فیلم کششی نیز از نکات قابل توجه در حین انتخاب این محصول است. فیلم ­های عریض ­تر امر پیچیدن به دور کالا یا بار را تسهیل می ­کنند. اما باید دقت کرد که هرچه فیلم عریض­تر باشد، حلقه­ ی آن نیز سنگین ­تر خواهد شد.

موارد اخیرالذکر در خصوص طول فیلم استرچ نیز صدق می­کند. هر چقدر طول این فیلم­ها بیشتر باشد، سنگین­ ترند. بنابراین باید فیلم استرچ را با توجه به نیازهایمان بخریم.

باید یادآور شد که هم­ اکنون در بازار نوعی از فیلم ­های استرچ مینی نیز عرضه می­ شوند. این نوع از فیلم استرچ برای بسته­ بندی کالاهایی با ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می­ گیرند.

3- فیلم استرچ پیش­ کشیده شده و لایه معمولی

بجز مواردی که ذکر شد، خرید فیلم استرچ باید با درنظر گرفتن نوع فیلم نیز باشد. به عبارت دیگر، باید دید برای هدف مشتری کدام نوع مناسب­تر است. اگرچه محدوده تعریف و تفاوت­ های این دو نوع چندان مشخص نیست. اما در نهایت مشتری باید طبق علایق و کاربردهایی که دارد، یک مورد را انتخاب کند.

فیلم استرچ معمولی: قابلیت انعطاف و کشسانی بالایی دارد (ممکن است تا 300% کش بیاید). در صورت کشش زیاد باید آن را چند بار به دور کالا بپیچید تا مقاومت و استحکام آن تضمین شود.

فیلم استرچ پیش­ کشیده: بر خلاف مورد بالا، از انعطاف نسبتاً کمی برخوردار است و برای پیچاندن آن نیاز به فشار کمتری از سوی کاربر است، چرا که بهتر است فیلم همان کشسانی اولیه خود را حفظ کند.

4- لوازم جانبی مناسب

لوازم جانبی در بسته­ بندی با نایلون استرچ تقریباً به همان اندازه فن کشش صحیح اهمیت دارد. برای مثال، روکش پلاستیکی در پالت­ها می­تواند بار را از طرف بالا محافظت کند. البته در صورتی که بخواهیم پالت­ ها را محافظت کنیم، توصیه می­ شود از نبشی های پلاستیکی و ضربه­ گیر­ها استفاده کنیم.

5- فیلم استرچ شفاف و رنگی

از جمله دیگر نکات قابل توجه در خرید فیلم استرچ، شفاف یا رنگی­بودن آن است. فیلم­ های استرچ رنگی مانع دیده­ شدن کالای بسته­ بندی (در صورت ارزشمند بودن) می­ شود. این می ­تواند عامل پیشگیرانه­ ای برای سرقت کالا محسوب شود.

فیلم استرچ رنگی عموما برای سهولت در شناخت محصولات بسته بندی شده استفاده می شود.

همچنین ممکن است کالا در انبار یا محلی شبیه­ به آن با تعداد زیادی از بارهای مختلف قرار بگیرد. رنگی بودن بسته ­بندی آن باعث سهولت در شناخت و به اصطلاح متمایز بودن آن می­شود.

5- فیلم استرچ شفاف و رنگی

6– بسته­ بندی دستی یا ماشینی

در صورت بالا بودن حجم کار، می ­توان از ماشین ­آلات خودکار جهت بسته ­بندی با فیلم کششی استفاده کرد. این دستگاه ها سرعت بسته­ بندی و کیفیت آن را، نسبت به موارد دستی، بطور قابل ملاحظه ­ای افزایش می دهند. فیلم­های کششی مخصوص دستگاه معمولاً دارای عرض و طول بیشتری هستند.

7- قدرت جمع­ شوندگی

همچنین کاربر فیلم استرچ باید محصول خود را بر اساس حجم و شکل کالای بسته ­بندی انتخاب کند. بدین معنا که اگر کالا یا بار دارای اشکال نامتداول یا نوک تیز باشد، به فیلم کششی نیاز دارد که قدرت جمع­ شوندگی و مقاومت بیشتری داشته باشد. برای این منظور، استفاده از روش کشش حرارتی برای حفاظت از کالا در موارد مشابه پیشنهاد می­شود.

نتیجه ­گیری

فیلم استرچ از جمله محصولات بسته­ بندی­ پرکاربرد در محیط­ های خانگی و صنایع مختلف به حساب می­ آید. این فیلم­ ها قادر به بسته­ بندی انواع کالا از قبیل موادغذایی، مبلمان، پالت­ های صنعتی، قطعات خودرو، صنایع ساختمانی و… می باشند.

در این مقاله هفت نکته اساسی که باید هنگام خرید فیلم استرچ در نظر گرفت را به تفصیل شرح دادیم. این نکات شامل کشش مناسب فیلم، طول، عرض، ضخامت، میزان جمع ­شوندگی، رنگی بودن یا شفافیت، لوازم جانبی آن و بسته ­بندی دستی یا ماشینی بودند. امید است که مقاله حاضر توانسته باشد در انتخاب صحیح این محصول به شما کمک کرده باشد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات