نایلون شرینگ و انواع آن

نایلون شیرینگ

1401/08/17
346
0
نوعی بسته بندی با استفاده از پوششی شفاف و نازک به نام نایلون شیرینگ و قرار دادن در مجاورت حرارت با دمای 160 تا 220 درجه سانتی گراد می باشد

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. کلمه Shrink به معنای کشیده شدن می باشد و در واقع به بسته بندی کالا با کشیدن نایلون به دور کالا اشاره می کند. Shrink Pack نوعی بسته بندی با استفاده از پوششی شفاف و نازک به نام نایلون شیرینگ و قرار دادن در مجاورت حرارت با دمای 160 تا 220 درجه سانتی گراد می باشد که در نهایت منجر به تغییر حالت نایلون و چسبیدن آن به محصول می شود و با انجام این کار می توانیم از ورود گرد و غبار، وارد شدن ضربه، نفوذ نور، رطوبت و … جلوگیری نماییم. هر چقدر که ایزوله بودن بسته بندی برای شما از اهمیت بالاتری برخوردار باشد باید نایلون شیرینگ ضخیم تری را انتخاب نمایید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا شما را با انواع نایلون شیرینگ، ویژگی های آن و نحوه کار با دستگاه شیرینگ آشنا نماییم.

ویژگی های نایلون شیرینگ

  • دارای ابعاد و اندازه های متنوع
  • قابل تولید به صورت یک لایه یا چند لایه (هر چه تعداد لایه های نایلون بیشتر باشد، کیفیت آن افزایش پیدا می کند)
  • دارای ضخامت های مختلف (از 30 تا 200 میکرون)
  • دارای رنگ بندی متنوع
  • مقاوم در برابر ساییدگی
  • دارای خاصیت الاستیسیته یا انعطاف پذیری
  • مقاوم در برابر انواع چربی
  • ممانعت از نفوذ گرد و غبار و ذرات معلق موجود در هوا
  • ممانعت از نفوذ و گسترش رطوبت
  • سبک و کم وزن
  • مقاومت بالا در مقابل ضربه

کاربردهای مختلف نایلون شرینگ

  • حفاظت از محصول در برابر ضربه و صدمات مختلف مانند شکستگی مخصوصا در هنگام جابه جایی.
  • حفاظت در برابر هر گونه آلودگی به بافت محصول که در صنعت غذایی و بهداشتی بسیار مورد نیاز است.
  • بسته بندی با پک کردن انواع محصول و کالای مختلف
  • ایجاد چینش زیبای محصول و حفظ کامل شکل ظاهری کالا

نایلون شرینگ و انواع آن

انواع نایلون شیرینگ

نایلون های شیرینگ دارای انواع مختلفی می باشند که بعضی از آن ها برای بسته بندی محصولات غذایی و بعضی دیگر برای بسته بندی کالا های تولید شده در کارخانجات تولیدی مورد استفاده قرار می گیرند. نایلون شیرینگ که برای بسته بندی محصولات تولید شده در کارخانجات مورد استفاده قرار می گیرند دارای ضخامت بیشتری هستند و به نسبت از محصول محافظت بیشتری می نماید. انواع نایلون شیرینگ را در ادامه به شما معرفی می نماییم.

نایلون شیرینگ تونلی

اگر دستگاه شیرینگ مورد استفاده شما از نوع پک تونلی است حتما باید نایلون شیرینگ تونلی یا نایلون شیرینگ پلی اتیلن تهیه نمایید. نکته ای که توصیه می شود به آن توجه کنید این موضوع است که بهتر است در شرایطی که نوع بسته بندی شما ثابت و مشخص شده می باشد، نایلون شیرینگ را به صورت عمده خریداری نمایید زیرا قیمت نهایی خرید بسیار پایین تر خواهد بود و در نهایت می توانید در هزینه ها صرفه جویی نمایید.

سلفون شیرینگ

تفاوتی که سلفون با نایلون و نایلکس دارد در مواد اولیه ی آن می باشد. نکته ای که لازم است حتما به آن توجه کنید این است هرچه جنس نایلون شما به سلفون نزدیک تر باشد لایه محافظ بسته بندی شفاف تر و نازک تر خواهد بود و اگر دقیقا خواسته شما این است که بسته بندی شفاف و با ضخامت کم داشته باشید باید از سلفون شیرینگ در بسته بندی خود استفاده نمایید.

روش ها و نحوه نگهداری از رول نایلون شیرینگ

  • از سفارش و تحویل نایلون ها تا زمان استفاده از رول های شیرینگ بازه زمانی طولانی نگذرد، چرا که بوبین مقوایی (لوله مقوایی) داخل آنها دچار تغییر شکل نشود.
  • به جهت حفاظت از بوبین های مقوایی (لوله مقوایی) آنها را دور از رطوبت و نم قرار دهید و در جای خشک نگهداری کنید.
  • به دلیل تغییر شکل نایلون ها در برابر آفتاب، آنها را در محلی مسقف نگهداری کنید.
  • رول های نایلون را به صورت افقی نگهداری کنید تا دچار سر خوردن و مخروطی شدن رول ها نشود.
  • در زمان استفاده از نایلون ها، با تنظیم حرارت، از ذوب شدن بیش از اندازه یا سوختن نایلون ها جلوگیری کنید.
  • به کالا و محصول مورد نظرتان جها بسته بندی دقت کنید، تا عرض مناسب را انتخاب کنید و کمترین ضایعات را داشته باشید.

نایلون شرینگ و انواع آن

بسته بندی محصول با نایلون شیرینگ با استفاده از دستگاه شیرینگ پک

به دستگاه های بزرگی که دارای کوره های بسیار بزرگ هستند، شیرینگ پک تونلی گفته می شود. همان طور که به آن اشاره کردیم برای بسته بندی انواع محصول با نایلون شیرینگ باید از دستگاه شیرینگ پک استفاده نمود. نحوه کار با این دستگاه به این شکل است که محصول با کمک گرفتن از نوار نقاله، داخل کوره دستگاه شیرینگ شده سپس مقداری از فیلم شرینک، دور تا دور محصول کشیده می شود و در داخل کوره برای بسته بندی به آن حرارت داده می شود تا نرم ، انعطاف پذیر و پخته شود در انتهای کار کوره و فن های خنک کننده هوا را به داخل بسته ها وارد می کنند تا پلاستیک دور محصول خشک و نهایتا منقبض شود و محصول به خوبی بسته بندی شود. میزان پلاستیک مصرفی بستگی به میزان حرارت و مدت زمان تابیدن به محصول دارد که تنظیمات آن را می توان با استفاده از هدایت گر دستگاه شیرینگ پک تغییر داد.

خرید نایلون شیرینگ مناسب

ماشین های شیرینگ برای عملکرد بهتر و کارایی بالاتر به مواد مصرفی و اولیه مرغوب نیازمند می باشند. اگر قصد بسته بندی محصول خود را با استفاده از این دستگاه ها دارید بهتر است اطلاعات لازم را درباره ی خرید و فروش فیلم پلاستیکی، نایلون و رول شیرینگ بدانید. برای خرید نایلون شیرینگ لازم است تا اطلاعاتی را راجع به قیمت، کیفیت و همچنین اعتبار شرکت به دست آورده و سپس خرید خود را با اطمینان و آگاهی کامل انجام دهید.

فروش نایلون شیرینگ

تعدادی از شرکت های فروش نایلون شیرینگ به صورت واسطه ای فعالیت می کنند و محصولات شرکت های دیگر را به فروش می رسانند و همین موضوع باعث افزایش قیمت تمام شده نایلون شیرینگ برای مشتری خواهد شد. بهتر است نایلون شیرینگ مورد نیاز خود را از شرکت هایی تهیه نمایید که کار خود را کاملا غیر واسطه ای انجام دهند تا در نهایت خریدی مقرون به صرفه تر و با قیمت مناسب انجام دهید.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات