نایلون استرچ پالت چیست؟

نایلون استرچ

1401/08/07
353
0
نایلون استرچ پالت پوششی است که به صورت رول و فیلم در ماشین استرچ کش قرار می گیرد و دارای ویژگی هایی همچون کشش، چسبندگی و شفافیت است

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. نایلون استرچ پالت پوششی است که به صورت رول و فیلم در ماشین استرچ کش قرار می گیرد و دارای ویژگی هایی همچون کشش، چسبندگی و شفافیت است و برای بسته بندی محصولاتی که روی پالت قرار می گیرند استفاده می شود.

تفاوت فیلم استرچ با فیلم شرینک پک در این است که نایلون ها در استرچ تنها به دور محصولات کشیدن می شوند اما در شرینک پک نایلون ها با عبور از کوره حرارتی پخته می شوند تا جذب دور محصول گردند.

جنس نایلون استرچ پالت

نایلون هایی که به منظور پالت پیچی استفاده می شوند از از مواد اولیه پلاستیک پلی اتیلن سبک نظیر PE ، PP و LLD تهیه می شوند. روش تولید فیلم، کواکستروژن ریخته گرى و در چند مرحله صورت می گیرد.

ویژگی های استرچ پالت

  • افزایش استحکام محصولات روی پالت
  • بالا رفتن سرعت فرایند بسته بندی کردن
  • کمتر شدن وزن بسته بندی
  • جلوگیری از ورود بخار و رطوبت به محصولات و قطعات استرچ شده
  • کاهش هزینه حمل و نقل

نایلون استرچ پالت چیست؟

شاخصه های فیلم استرچ پالت

ضخامت: ضخامت نایلون استرچ پالت از ۱۰ الی ۵۰ میکرون تولید می شود. افزایش تعداد لایه های تشکیل شده در این نایلون سبب تغییر در ضخامت فیلم تولید شده و استحکام نهایی خواهد شد. معمولا رول های استرچ در طول ۱۰۰۰ متری تولید می شوند.

حد کشسانی: دستگاه استرچ پالت که قابلیت Pre-Stretch دارند می بایست فیلم هایی تهیه کنند که حداقل قابلیت کش آمدن آن ۳۰۰ درصد باشد تا ضمن صرفه اقتصادی در مصرف نایلون ها، از بسته بندی نهایی با کیفیت تری بهره گیرند و در هنگام فرایند کشش دچار پارگی نشوند.

تعداد لایه ها: نایلون های تولید شده به منظور رسیدن به حد استحکامی قابل قبول چند لایه (co-extrusion) هستند.

وجود تعدد لایه ها سبب می شون کیفیت نهایی کار بالا رود و قابلیت های مکانیکی نایلون بهبود چشمگیری یابد. این نکته را همواره باید در نظر گرفت که زیاد شدن قطر نیز دلیل بر مرغوبیت نایلون نخواهد بود.

این فیلم ها به صورت وزنی فروش می روند و طبیعتا نایلون با لایه های بیشتر و مقاوم تر و سبک تر اولویت انتخاب هستند.

میزان چسبندگی: فیلم استرچ مرغوب می بایست دارای چسبندگی متعادل باشد تا بعد از کشیدن شدن خود را رها نکرده و با قدرت نسبی شکل بسته بندی را حفظ کند. همچنین در تکان ها تغییر شکل نداده و دور تا دور بسته های روی پالت را بچسبد.

ویژگی های خاص: مقاومت در برابر اشعه UV خورشید می تواند به عنوان یک ویژگی خاص در نایلون استرچ تلقی شود. Anti Static بودن نایلون پالت بند نیز سبب خواهد شد گرد و غبار کمتری جذب بسته بندی شود.

همچنین مواردی نظیر رنگ شفاف و مات (برای محصولات سبک و سنگین) و چاپ نقوش می تواند شامل ویژگی منحصر به فرد برای این فیلم ها باشد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات