استرچ پالت بند

نایلون استرچ

1401/06/26
374
0
استرچ پالت بند می‌توانند از آسیب به محصول و ایجاد هرگونه گرد و غبار روی محصول جلوگیری می‌کند.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. کاربرد نایلون ها در زندگی امروزی ما انکارناپذیر است. انواع مختلفی از نایلون ها وجود دارد که یکی از آن ها نایلون استرچ پالت است. این نایلون ها به علت خاصیت کشسانی بالا و مقاومت بسیار خوبی که دارند و در کنار آن خاصیت چسبندگی در عین ضخامت کم، بسیار موردتوجه قرار گرفته اند. این نایلون ها می توانند از آسیب به محصول و ایجاد هرگونه گرد و غبار روی محصول جلوگیری می کند. در طول مقاله با این تولید ارزشمند بیشتر آشنا خواهیم شد.

استرچ پالت چیست ؟

استرچ پالت یک فیلم پلاستیکی بسیار کشسان است که معمولاً از پلی اتیلن سبک خطی ساخته می شود و برای بسته بندی، به دور انواع محصولات و اقلام مختلف پیچید می شود. این محصولات انعطاف پذیر بوده و الاستیسیته آن ها به طور کامل حفظ می شود. از استرچ صنعتی برای بسته بندی محصولات روی پالت ها و محکم کردن آن ها به یکدیگر و روی پالت های دیگر استفاده می شود.

استرچ پالت بند همچنین به کاهش صدمات کارگران حین بسته بندی و جابه جایی، کاهش آسیب دیدگی تعلقات و اقلام خاص و جلوگیری از دست کاری بار استفاده می شود. به اشکال گوناگون از نظر عرض، ضخامت و حتی نوع فیلم موجود است.

روش تولید نایلون استرچ پالت

جهت تولید این محصول نیاز به دستگاه هایی مجهز و جدید است. چرا که در نایلون استرچ پالت میزان کشسانی محصول از اهمیت بالایی برخوردار است و تنها راه برای حصول اطمینان از کشسانی مناسب آن استفاده از دستگاه های مجهز است. از موارد مهم دیگر در تولید این محصول وجود شفافیت و چسبندگی بالای آن است؛ بنابراین این موضوع که از چه نوع ماده اولیه ای برای تولید آن استفاده می شود اهمیت بسیاری داشته و استفاده از مواد اولیه مرغوب می تواند تأثیر بسیاری بر کیفیت آن ها بگذارد.

انواع استرچ صنعتی کدام است؟

استرچ پالت دستی

فیلم پالت استرچ دستی، گونه ای طراحی شده است که کار دسته بندی و به کار بردن آن با استفاده از دست امکان پذیر است. اخیراً طیف وسیعی از این دسته پالت ها با استفاده از دستگاه هایی جدید و به روز جهت بسته بندی اقلام از طریق فیلم های پالت به صورت نیمه اتوماتیک و دستی استفاده می شوند. از این فیلم ها معمولاً در واحد های کوچک و متوسط که حجم پالت ها نسبتاً کم و پیچیده هستند، استفاده می کنند.

کاربرد دیگر این دسته، در قسمت هایی که پالت ها در شرایط مختلف و مکان های گوناگون با کاربردهای پیچیده و دشوار هستند، است. هنگام استفاده از این روش بسته بندی، انتخاب پالت بسته بندی مناسب به منظور حصول اطمینان از ایمنی بارها، کاهش تلفات و آسیب به اقلام و محصولات و جلوگیری از تخریب کالا ها بسیار مهم و حیاتی است.

فیلم استرچ دستی بسته به کاربرد های آن، هسته های مختلف و متفاوتی دارند. زمانی که از یک دستگاه پخش کننده استفاده می کنید، فلش هسته ای مناسب و ایده آل است زیرا هسته مقوایی در هر دو سمت کوتاه تر بوده و از این رو می توان پخش کننده را در جای خود محکم کرد.

هنگامی که بسته بندی به صورت دستی انجام می شود، هسته گسترده نوع ایده آل خواهد بود. در این حالت هسته در دو طرف فیلم قرار گرفته و باعث می شود تمامی قسمت های آن به محصول مورد نظر به خوبی بچسبد. فیلم بی رنگ یا بدون هسته برای صنایعی مناسب است که مشتری آن دوستدار محیط زیست بوده و از این رو هیچ هسته ای در مرکز مقوایی قرار نگرفته است. در نتیجه آن هیچ پسماند و زباله ای تولید نمی شود.

پالت استرچ ماشینی

این نوع فیلم ها برای صنایعی مناسب است که فرایند بسته بندی آن به صورت کامل توسط دستگاه پالت انجام می شود. این دسته از فیلم ها از مواد باکیفیت و با کارایی بالا ساخته شده است. استفاده از آن به همراه دستگاه یکی از ایده آل ترین و مطمئن ترین راه برای بسته بندی و تثبیت کالاها روی پالت ها است.

مواد تشکیل دهنده پالت استرچ

متداول ترین روکش استرچ از جنس پلی اتیلن سبک خطی بوده که با استفاده از فرایند کوپلیمریزاسیون اتیلن با آلفا الفین ها تولید می شود. رایج ترین آن ها بوتن، هگزن و اوکتن است. استفاده از آلفا الفین های بالاتر (هگزن یا اوکتن) باعث افزایش خاصیت کشسانی فیلم های پالت می شود (افزایش مقاومت در برابر کشیدگی و سوراخ شدن). دو نوع دیگر این دسته فیلم ها پلی اتیلن و پلی وینیل کلرید است که نسبت به نوع پلی اتیلن سبک خطی از اهمیت و کاربرد کمتری برخوردار هستند.

استرچ پالت بند

به طور کلی میزان و درصد خاصیت کشسانی استرچ پالت ها در حین استفاده 500 درصد آن کشیده می شود. مهم ترین و اصلی ترین ویژگی آن ها خاصیت الاستیسیته بودن یا قابلیت بازگشت به حالت اولیه بعد از هر مرحله استفاده از آن است. این ویژگی بارز باعث برتری این نوع فیلم ها نسبت به سایر فیلم ها هم خانواده خود است.

ویژگی های نایلون استرچ پالت بند

در واحد بسته بندی پالت فیلم استرچ هم زمان می تواند چندین کاربرد و ویژگی را از خود نشان دهد که این ویژگی ها به شرح زیر است:

  • بهبود پایداری و کیفیت محصولات یا اقلام
  • تشکیل بسته های منظم و یکنواخت
  • باربری و حمل ونقل آسان
  • ایجاد پوشش های مناسب جهت جلوگیری از نفوذ رطوبت و گرد و غبار
  • ایجاد پوشش های قوی و ضخیم در برابر خراش و آسیب دیدگی ناشی از سرقت کالا
  • جلوگیری از نفوذ اشعه مضر و خطرناک اشعه فرابنفش (UV) نور آفتاب (این کار با استفاده از استرچ پالت های مخصوص نور UV انجام می شود)
  • افزایش طول عمر غذاها و خوراکی های بسته بندی شده
  • ایجاد یک تراز دقیق و مناسب کالا روی پالت ها جهت انتقال، ذخیره کالا در انبارها و مسیرهای حمل ونقل طولانی

نایلون استرچ پالت بند چه کاربردی دارد ؟

پیش از این نیز اشاراتی بر کاربرد های این محصول داشتیم اما به طور کلی کاربرد های آن را می توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • بسته بندی انواع قطعات خودرو و قطعات فلزی
  • به عنوان یک روکش مناسب روی بسته بندی های مواد غذایی
  • جهت پالت بندی انواع محصولات و اقلام مختلف
  • به عنوان روکش در تولید انواع سرامیک و وسایل تزئینی
  • بسته بندی و روکش انواع وسایل و لوازم آشپزخانه
  • روکش انواع وسایل خانه و مبلمان
  • بسته بندی انواع اسباب بازی

مهم ترین نوع پلاستیک استرچ پالت (نایلون استرچ)

پلاستیک استرچ دمنده

این دسته از فیلم ها از طریق فرایند اکستروژن دمنده تهیه می شوند. فیلم های تهیه شده با استفاده از این روش، در برابر پارگی و سوراخ شدن بسیار مقاوم هستند.

پلاستیک استرچ پایینی

این دسته از فیلم ها برای پوشاندن و بسته بندی کالا هایی که از قسمت پایین آن ها شروع به بسته بندی و رول کردن می کنند، استفاده می شود. مزیت و برتری این نوع فیلم، چیدمان و بسته بندی منظم و یکنواخت اقلام از پایین تا بالای آن ها است.

پلاستیک استرچ ریخته گری

استرچ پالت تهیه شده با استفاده از فرایند اکستروژن ریخته گری (Cast) تولید می شود. ویژگی بارز این فیلم ها مقرون به صرفه بودن، آسان بودن فرایند، تولید فیلم استرچ باکیفیت و با خاصیت کشسانی بسیار بالا در تمامی ابعاد است.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات