تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت

نایلون شیرینگ

1401/06/25
458
0
یکی از این محصولات که برای بسته بندی موارد استفاده فراوانی دارد، نایلون شیرینگ (نایلون شرینک) است.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. استفاده از انواع مختلف نایلون در صنایع بسته بندی این روزها بسیار رواج دارد. از طرفی برای بسته بندی محصولات مختلف، این روزها انواع مختلف نایلون در بازار موجود می باشد. یکی از این محصولات که برای بسته بندی موارد استفاده فراوانی دارد، نایلون شیرینگ (نایلون شرینک) است. برای تولید این نوع از نایلون از مواد اولیه ای مانند پلی الفین، پلی اتیلن، PVC و موارد شیمیایی دیگر استفاده می شود. ویژگی اصلی و کلیدی نایلون شیرینگ، جمع شدن این محصولات در معرض گرماست. همین به ما اجازه می دهد تا بتوانیم به راحتی با پیچیدن این نوع نایلون به دور محصول مورد نظر خود و گرما دادن به آن، شاهد جمع شدن و فیکس شدن بسته بندی باشیم. موارد استفاده گسترده از نایلون شیرینگ باعث شده تا بسیاری تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری ببینند و بخواهند وارد این عرصه شوند. از همین رو در ادامه این مطلب از سایت پلی پارس تهران بیشتر در این زمینه صحبت خواهیم کرد تا اطلاعات اولیه مورد نیاز خود را به دست بیاورید.

آشنایی با نایلون شیرینگ

قبل از این که سراغ مراحل تولید نایلون شیرینگ در ابعاد مختلف برویم، بهتر است که ابتدا بیشتر با این محصولات آشنا شوید. در زبان انگلیسی Shrink به معنی آب رفتن، جمع شدن یا کوچک شدن است. از همین رو به این نمونه در بازار شیرینک یا اصطلاحا شیرینگ می گویند. یکی از رایج ترین انواع استفاده از نایلون شیرینگ در بازار که بیشتر شما با آن آشنایی دارید، به کارگیری این محصولات برای بسته بندی آب معدنی و… است. این نوع نایلون با توجه به مواد اولیه ای که در آن به کار رفته می تواند ویژگی های فیزیکی مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال مقاومت در برابر نفوذ گرد و خاک، پارگی و… از ویژگی های کلیدی این محصولات هستند. همچنین باید در نظر داشته باشید که این محصولات را در ابعاد گوناگون تهیه می کنند تا پاسخگوی نیاز بخش های مختلف بازار باشد.

آشنایی با مراحل تولید نایلون شیرینگ

افرادی که قصد ورود به عرصه تولید نایلون شیرینگ را دارند، باید حتما با مراحل مختلف تولید این محصولات آشنایی لازم را پیدا کنند. از همین رو در ادامه این بخش مراحل مختلف این کار را مورد بررسی دقیق تری قرار می دهیم:

تولید نایلون شیرینگ در ابعاد متفاوت

ابتدا مواد اولیه ذوب می شوند

در این مرحله همه مواد اولیه مورد نیاز را درون مارپیچ یا سیلندر ماردون دستگاه می ریزند. این مواد اولیه درون ماردون حرارت لازم را برای تبدیل شدن به حالت خمیری دریافت می کنند. روند حرارت دهی در این مرحله می تواند با استفاده از المان های گازی یا برقی انجام شود. همچنین در پایان خمیر پلاستیک تولید شد به مرحله اکسترود می رسد که در آن سوراخ ها و منافذ و… درون خمیر پلاستیکی گرفته می شود تا خمیر یا مذاب کاملا یکدست باشد. اندازه دستگاه اکسترودر بسته به ابعاد نایلون شیرینگ مورد نظر می تواند متفاوت باشد. همچنین برای تولید نایلون شیرینگ چند لایه نیز باید از چند دستگاه اکسترودر استفاده کرد.

سرد کردن

بعد از این که پلاستیک خمیری شکل یا مذاب از دستگاه های مختلف عبور کرد، به اشکال مورد نظر ما در می آید. همچنین ابعاد آن نیز بسته به موارد نیاز ما می تواند متفاوت باشد. در مرحله بعدی برای سرد کردن نایلون و تبدیل مواد خمیری شکل یا مذاب به صورت جامد، از تجهیزات سرد کننده مختلف استفاده می شود. به طور کلی این تجهیزات می توانند به صورت چند لایه و تک لایه روند خنک کردن را طی کنند.

آماده سازی رول نایلون

در این مرحله تمامی نایلون هایی که در مرحله قبل سرد شده اند را برش می دهند تا به شکل رول شوند. ابعاد این رول ها معمولا بین 6 تا 120 سانتی متر بوده و بعد از آن نیز وارد مرحله بسته بندی می شوند.

تولید نایلون شیرینگ پلی الفین

یکی از انواع پرکاربرد نایلون شیرینگ در بازار، نایلون شیرینک پلی الفین است. یکی از ویژگی های کلیدی این محصولات قابلیت جمع شدن در راستای طول و عرض نایلون می باشد. درصد انقباض این محصولات نیز نسبتا بالاست و در حدود 45 تا 65 درصد می تواند کوچک شود. برای حرارت دهی در زمان بسته بندی با استفاده از این نمونه نایلون، می توانید از دمای 120 تا 140 درجه سانتی گراد استفاده کنید. موراد استفاده گسترده در بازار و تقاضای بالا باعث شده تا افرادی که قصد تولید نایلون شیرینگ در ابعاد مختلف را دارند، سراغ نایلون پلی الفین بروند. از همین رو در بخش بعدی مراحل مختلف تولید این نوع از نایلون شیرینگ را با هم مورد بررسی دقیق تری قرار خواهیم داد.

مراحل تولید نایلون شیرینگ پلی الفین

ابتدا مواد اولیه مورد نیاز را وارد مرحله ذوب کردن و اکسترود می کنند. میزان پلی الفین در این محصولات 20 تا 30 درصد می باشد. البته در این مرحله از پلی اتیلن نیز (به مقدار محدودی) استفاده می شود.

در مرحله بعد نایلون تولید شده تا در برابر حرارتی تا 10 درجه بیشتر از مقدار تعریف شده (حدود 130 تا 180 درجه سانتی گراد) قرار می دهند تا بتوانند با کشش عرضی نایلون، عرض این محصولات را بین 7 تا 10 برابر افزایش دهند.

بعد از آن نوبت به خنک کردن می رسد. در این مرحله با پایین آوردن دمای این محصولات باعث انقباض آنها می شوند. همچنین در ادامه مراحل نیز با کاهش دادن و افزایش دادن مرحله به مرحله دما، ابعاد این محصولات را استاندارد می کنند و از سوی دیگر ویژگی های اصلی این محصولات که جمع شدن در زمان استفاده، قدرت انقباض بالا و… است را به دست می آورند. در ضمن در طی این مراحل باید در نظر داشته باشید که ضخامت نایلون شیرینگ تک لایه باید بین 70 تا 350 میکرون و نایلون دو لایه بین 60 تا 500 میکرون باشد.

نایلون شیرینگ با نایلون کششی چه تفاوتی دارد؟

در بسیاری از موارد ممکن است نایلون شیرینگ را با نایلون کششی اشتباه بگیرند، چرا که این دو محصول شباهت بسیار زیادی به یکدیگر دارند. اما باید در نظر داشته باشید که عملکرد آن ها بسیار با یکدیگر متفاوت است. نایلون شیرینگ باید تحت حرارت قرار بگیرد تا جمع شده و روند بسته بندی را برای ما طی کند. اما نایلون های کششی به این صورت هستند که برای استفاده از آنها در زمان بسته بندی نیازی به حرارت دهی نخواهید داشت. شما می توانید محکم این نایلون را به دور محصول مورد نظر خود بپیچید و علاوه بر نگه داشتن آنها در کنار یکدیگر، تا حد زیادی از شکستگی جلوگیری نمایید. قدرت کشش نایلون شیرینگ 5 تا 75 درصد است، اما نایلون کششی می تواند بین 100 تا 300 درصد کشش از خود نشان دهد. از همین رو این محصولات را برای بسته بندی پالت، سرامیک و… به کار می برند.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات