نایلون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

نایلون استرچ

1401/06/25
365
0
استفاده از سلفون استرچ در بسته‌ بندی مواد خوراکی می‌ تواند گزینه ایده آلی حفظ کیفیت مواد غذایی باشد

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. بسته بندی برخی مواد به خصوص مواد خوراکی از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا این گونه مواد حساسیت بالایی دارد. در واقع بسته بندی خوب می تواند روی حفظ کیفیت و جذب مشتری تاثیر بسزایی داشته باشد. این نکته را در نظر داشته باشید که هزینه بسته بندی مواد خوراکی باید در حدی باشد که در افزایش قیمت فروش تاثیر زیادی نگذارد. با در نظر گرفتن همه موارد ذکر شده، استفاده از سلفون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی می تواند گزینه ایده آلی باشد. نایلون استرچ به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، در سال های اخیر مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. این محصول نسبت به کارایی و کیفیت مطلوبی که دارد، با قیمت مناسبی ارائه می شود. در ادامه به نکاتی در مورد نایلون استرچ، کاربرد ها و مزایای این محصول برای بسته بندی مواد خوراکی می پردازیم.

نایلون استرچ چیست؟

نایلون استرچ یکی از محصولات پرطرفدار جهت بسته بندی مواد غذایی است. از جمله ویژگی های این محصول می توان به ظاهر شفاف، چسبندگی و خاصیت کشسانی بالا، مقاومت مطلوب و الاستیک اشاره داشت. دقت داشته باشید که نایلون استرچ یک محصول بهداشتی است و استفاده از آن برای بسته بندی مواد غذایی، مشکلی ایجاد نمی کند.

در بین مصرف کنندگان نایلون استرچ با نام پلاستیک استرچ یا سلفون غذایی نیز شناخته می شود.

ویژگی های نایلون استرچ بسته بندی مواد خوراکی

بسته بندی مواد خوراکی و غذایی در مقایسه با سایر محصولات از اهمیت بالاتری برخوردار است. زیرا با بسته بندی مناسب و استاندارد می توان کیفیت مواد غذایی را حفظ کرد و از خراب شدن سریع و قرارگیری آن در معرض آلودگی جلوگیری کرد. در این راستا محصولی برای بسته بندی مواد خوراکی انتخاب می شود که دارای یک سری استانداردها و ویژگی ها باشد.

نایلون استرچ به نوعی تمام این ویژگی ها را دارد. به همین امروزه این محصول به انتخاب اول برای بسته بندی موارد خوراکی تبدیل شده است. در ادامه به مهم ترین ویژگی های نایلون استرچ مورد استفاده جهت بسته بندی مواد خوراکی اشاره خواهیم داشت:

  • شفاف بودن
  • استحکام بالا
  • چسبندگی بالا جهت تسهیل بسته بندی
  • دارا بودن قدرت کشسانی قابل قبول برای بسته بندی
  • جلوگیری از نفوذ هوا و رطوبت به درون بسته بندی
  • قابلیت تولید در ابعاد و ضخامت های گوناگون بر اساس نیاز مشتری

کاربرد نایلون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

همانطور که اشاره شد، نایلون استرچ دارای ویژگی های بسیاری است. به همین دلیل این نایلون تبدیل به محصولی ایده آل جهت بسته بندی مواد خوراکی شده است. شاید برای شما هم جای سوال باشد که این نایلون بیشتر برای چه محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد؟

در پاسخ باید بگوییم که این نایلون ها به دلیل چسبندگی بالا برای بسته بندی مواد غذایی همچون آرد، ادویه ها که به صورت پودر هستند، اصلا مناسب نمی باشند. ولی برای بسته بندی محصولاتی که نباید در معرض هوا قرار بگیرند، بسیار مناسب است. از مهم ترین کاربرد های سلفون استرچ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • انواع گوشت سفید و قرمز
  • انواع میوه ها مثل سیب، هلو، انگور و
  • انواع سبزیجات مثل خیار، هویج و
  • خشکبار
  • و

نایلون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

مزایای استفاده از نایلون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

نایلون استرچ مزایا و ویژگی های فراوانی دارد. در واقع محبوبیت این محصول برای بسته بندی مواد خوراکی هم به دلیل ویژگی ها و مزایای آن است. از مزایای استفاده از نایلون استرچ می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • ایجاد یک لایه محافظ بر روی غذا
  • محافظت از غذا در برابر آلودگی ها و باکتری ها
  • تضمین طول عمر و سلامت مواد غذایی

همانطور که اشاره شد، نایلون استرچ دارای ویژگی چسبندگی و کشسانی زیادی هستند. به همین دلیل استفاده از آن نیازمند مهارت و تخصص خاصی نیست. یعنی هر فردی می تواند به راحتی از آنها استفاده کند.

از مهم ترین مزایا نایلون استرچ می توان به غیر قابل نفوذ بودن آن اشاره داشت. هر چقدر مواد غذایی و خوراکی کمتر در معرض نفوذ هوا و رطوبت قرار بگیرد، طول عمر آن بیشتر می شود. در واقع اگر محصولات در معرض هوا و رطوبت قرار بگیرند، خیلی زود خراب می شوند.

یکی دیگر از مزیت های سلفون استرچ، قیمت پایین آن است. یعنی استفاده از آن تاثیر زیادی روی قیمت تمام شده محصول نمی گذارد.

انواع نایلون استرچ در بسته بندی مواد خوراکی

نایلون های استرچ در انواع مختلفی تولید به بازار ارائه می شوند. یعنی می توانید این نایلون ها را با طول، عرض، ضخامت و کیفیت مختلفی خریداری کنید. به این صورت می توانید بهترین و مناسب ترین گزینه را برای بسته بندی محصولات خود انتخاب کنید.

قیمت سلفون استرچ

قیمت سلفون استرچ از جمله مواردی است که همه پیش از خرید باید به آن توجه داشته باشند. زمانی که این نایلون را برای بسته بندی محصولات خوراکی خود بخواهید، طبیعتا این موضوع اهمیت بیشتری پیدا می کند. عوامل و فاکتورهای مختلفی از جمله کیفیت مواد اولیه، طول، عرض، ضخامت، متراژ و … روی قیمت نایلون استرچ تاثیرگذار است.

جمع بندی

در این مقاله به مزایا و ویژگی های مختلف نایلون استرچ پرداختیم. این محصول یکی از ایده آل ترین و مقرون به صرفه ترین گزینه ها جهت بسته بندی مواد خوراکی است. در واقع نایلون استرچ یکی از ارزان ترین محصولات بسته بندی است. به همین دلیل مورد توجه افراد بسیاری قرار گرفته است. این را هم در نظر داشته باشید که استفاده از نایلون استرچ نیاز به مهارت و تخصص خاصی ندارد و هر کسی می تواند به راحتی از آن استفاده کند.

به کمک این محصول می توانید مواد خوراکی خود را بسته بندی کرده و طول عمر مفید آنها را تضمین کنید.

آیا نایلون استرچ یکبار مصرف هستند؟

پلاستیک کشسانی بعد از یک بار استفاده جمع شده و دوباره قابل استفاده نیست. برخی اوقات ممکن است به دلیل دوباره استفاده شدن، باعث فساد مواد غذایی شود.

نایلون استرچ را چند روز می توان استفاده کرد؟

استفاده از سلفون بسته به نوع کاربرد آن است. در صورتی که ماده غذایی زیر سلفون دچار فساد شود، باید فورا آن را دور بیندازید.

برای بسته بندی گوشت هم می توان از نایلون استرچ استفاده کرد؟

نایلون استرچ انتخاب بسیار خوبی برای بسته بندی انواع مواد غذایی است. اما بهتر است به تنهایی در فریزر استفاده نشده و از نایلون های دیگری نیز استفاده شود.

برای بسته بندی خوراکی های آشپزخانه می توان از نایلون استرچ استفاده کرد؟

یکی از مهم ترین استفاده هایی که از نایلون استرچ می شود، مربوط به استفاده در آشپزخانه است.

فیلم استرچ با نایلون سلفون استرچ تفاوت دارد؟

بله، کمی تفاوت در بین این دو وجود دارد. اما هر دو حالت کشسانی داشته و برای بسته بندی مواد غذایی استفاده می شوند.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات