همه چیز درباره نایلون استرچ پالت

نایلون استرچ

1401/06/21
350
0
نایلون استرچ نوعی نایلون است که شفاف بوده و دارای خاصیت کشسانی، چسبندگی و الاستیکی می باشد.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. بسته بندی از بخش هایی است که در هر صنعتی باید به آن دقت شود. بسته بندی محصولات اگر به شکل زیبا و بهداشتی انجام گیرد می تواند تاثیرات بسیار زیادی را داشته باشد. بنابراین این که ما از چه ابزارهایی برای بسته بندی استفاده می کنیم و چه نوع بسته بندی داریم بسیار مهم است. امروزه یکی از بسته بندی هایی که بسیار مورد توجه قرار گرفته و دارای قیمت ارزانی است، بسته بندی با نایلون استرچ است.

نایلون استرچ چیست؟

نایلون استرچ نوعی نایلون است که شفاف بوده و دارای خاصیت کشسانی، چسبندگی و الاستیکی می باشد. این محصول پلی اتیلنی یکی از پرکاربردترین انواع پلاستیک بسته بندی در صنایع است که برای بسته بندی محصولات مختلف از آن استفاده می شود. نایلون استرچ در دو نوع استرچ غذایی و استرچ پالت بند موجود است. استرچ غذایی یا سلفون غذایی که در اغلب خانه ها موجود است، همان سلفون چسبنده ای است که برای وکیوم کردن مواد غذایی از آن استفاده می شود. نوع دیگر نایلون استرچ با نام استرچ پالت بند شناخته می شود. استرچ پالت بند در صنایع گوناگون جهت بسته بندی محصولات در آخرین مرحله مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به توضیح بیشتری درباره استرچ پالت بند خواهیم پرداخت.

یک استرچ پالت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

هرچه کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید استرچ پالت بیشتر باشد، کیفیت و دوام آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد. به طور کلی، یک نایلون استرچ مرغوب و باکیفیت دارای مشخصات زیر است:

  • در برابر سوراخ شدن در موقع کشش های جزئی مقاومت بالایی دارد.
  • دارای طول مناسب و پیچش منظمی در رول است.
  • در زیر گرما و اشعه فرابنفش نور خورشید تغییر حالت نمی دهند.
  • از چسبندگی ومقاومت کشسانی بالایی برخوردار است.
  • ضد الکتریسیته ساکن است تا از جذب گرد و خاک بر روی بسته بندی جلوگیری کند.

در حال حاضر شرکت های تولید کنندۀ نایلون های بسته بندی محصولات خود را به نحوی تولید می کنند که بتوانند از آن در دستگاه های اتوماتیک، نیمه اتوماتیک و به صورت دستی استفاده نمایند. برای استفاده از سلفون صنعتی نیاز به استفاده از دستگاه استرچ پالت مخصوص می باشد که قابلیت بسته بندی مکانیزۀ کالاهای بسته بندی شده را به همراه پالت دارند. با توجه به افزایش سرعت بسته بندی کالاها، قیمت نایلون استرچ پالت بند رولی بسیار ناچیز و مقرون به صرفه می باشد چون کاهش هزینه های مصرفی مرتبط با نیروی انسانی را به دنبال دارد.

عوامل اصلی تعیین قیمت استرچ پالت بند

از همان ابتدای مقاله، اشارات جامعی به کاربرد و اهمیت نایلون های استرچ یا همان فیلم استرچ نمودیم و این که استفاده از این نوع پالت ها توانسته تحولی بزرگ در صنعت بسته بندی محصولات مختلف ایجاد کند. همچنین عوامل تعیین کنندۀ قیمت استرچ پالت بند را نیز به آن اشاره نمودیم.

عوامل اصلی تعیین قیمت استرچ پالت بند

انعطاف پذیری، چسبندگی بالا، شفافیت، ضخیم بودن، مقاومت در برابر پاره شدن، پایداری در برابر شرایط نامساعد جوی، زیبایی و بسته بندی تمیز، استحکام بالا، امکان خرید سفارشی، وزن و ... برخی از فاکتورهای مهمی هستند که به طور مستقیم بر روی قیمت استرچ پالت بند رولی صنعتی و همچنین خانگی تأثیر گذار می باشد.

در صورت عدم آگاهی نسبت به اهمیت، نوع کاربرد و قیمت نایلون استرچ پالت بند می توانید با مرکز فروش شرکت پلاستیک اطلس تماس بگیرید. این مجموعه با داشتن سابقۀ طولانی در حوزۀ تولید و فروش نایلون استرچ و سایر پلاستیک های بسته بندی، قادر به راهنمائی شما عزیزان می باشد.

توجه داشته باشید که با خرید نایلون استرچ و همچنین دستگاه استرچ بند دستی به سهولت می توانید کالاهای بزرگ را بدون نیاز به استفاده از دستگاه های مخصوص صنعتی بزرگ، با کمترین هزینه بسته بندی نمائید. توجه داشته باشید که هنگام خرید رول نایلون استرچ بسته بندی، قیمت ارزان استرچ پالت بند را ملاک خرید قرار ندهید، بلکه کیفیت، استحکام و ضخامت فیلم استرچ را ملاک خرید قرار دهید.

1. سایز پالت

پالت ها در سایز های مختلفی بر حسب نیاز مشتری ساخته می شوند ولی در نظر داشته باشید دستگاه های استرچ پالت ثابت محدودیت هایی در این زمینه دارند، اغلب پالت بندها در پالترهایی با طول و عرض یک متر تا یک متر و چهل سانتی متر را پشتیبانی می کنند. شما می توانید برای سایز های بالاتر از سایر استرچ پالت ها همانند استرچ پالت پلاستیک اطلس استفاده کنید.

2. وزن پالت

دومین موردی که قبل از خرید دستگاه استرچ پالت باید بدانید، وزن پالت است. همیشه وزن یکی از مهمترین معیارها در بسته بندی است و سبب ایجاد محدودیت در حین کار و بسته بندی می شود. اغلب استرچ پالت ها وزن های 1 تا 1.5 تن را می توانند تحمل کنند ولی این محدودیت برای دستگاه های استرچ پالت پلاستیک اطلس صادق نیست. دلیل این امر هم خیلی واضح است چرا که پالت برروی زمین قرار گرفته و وزنی روی دستگاه نمی اندازد.

3. میزان مصرف فیلم استرچ

سومین نکته ای باید در خرید استرچ پالت بدانید، میزان مصرف فیلم استرچ است. مصرف فیلم استرچ پالت هم از موارد مهم در تعیین و انتخاب یک دستگاه استرچ پالت خوب است. به این دلیل که اگر دستگاه از تکنولوژی قدیم استفاده کند سبب مصرف مقادیر زیادی فیلم استرچ می شود که در دراز مدت به شدت هزینه های یک دستگاه را بالا می برد.

4. ارتفاع دستگاه استرچ پالت

همه دستگاه های استرچ پالت محدودیت ارتفاع دارند و در ابعاد مشخصی می توانند بسته بندی کنند پس همواره ارتفاع استرچ پالت معیار قرار دارد.

5. شرایط محیطی

شرایط محیطی منظور دسترسی به برق و همچنین میزان رطوبت در شرایط کارکردی است. به همین منظور دستگاه هایی ساخته شده اند که با باتری یا گاز کار میکنند که بهترین و مناسب ترین ان نوع باتری ان هست چرا که جایی که گاز هست برق هم هست.

6. ابعاد دستگاه استرچ پالت

  • ارتفاع دستگاه 2 متر و 30 سانت
  • قابلیت تنظیم دوررفت و برگشت از ۱ تا ۱۰ دور
  • قابلیت تنظیم میزان کشش سلفون
  • قابلیت تنظیم سرعت سینی گردان توسط plc
  • قابلیت تنظیم تعداد دور در قسمت تحتانی و فوقانی توسط اینورتور
  • سلفون مصرفی دستگاه با عرض ۵۰ سانتیمتر و ضخامت ۲۴ میکرون
  • دارای ۲ عدد اینورتور برای کنترل سرعت سینی گردان و کنترل سرعت عمودی استند ستون دستگاه
  • دارای PLC و قابل برنامه ریزی
  • دارای سنسور برای تشخیص ارتفاع
  • دارای قابلیت تنظیم اورلب بالا تا ۱۳ سانتیمتر
  • قابلیت تنظیم پیچش بیشتر جهت محکمتر شدن قسمت بالا و پایین پالت از ۰ تا ۹ دور توسط PLC
  • ابعاد کلی دستگاه : طول: ۲۶۰ cm عرض: ۱۵۰ cm ارتفاع: ۲۵۵ cm
  • حداکثر ابعاد پالت : طول: ۱۵۰ cm عرض: ۱۵۰ cm ارتفاع: ۲۲۰ cm
  • توان تحمل وزن تا۳۰۰۰ الی ۲۰۰۰ کیلوگرم
  • توان مصرفی:۵/۱ kw ،ولتاژ ورودی ۲۲۰ ولت، برق مصرفی تک فاز
  • وزن دستگاه ۴۳۰ کیلوگرم
  • دستگاه دارای رنگ الکترواستاتیک

به منظور عملکرد مناسب اپراتور تابلو فرمان مجزا طراحی شده است که تمامی برنامه های اجرایی توسط مانیتور نصب شده قابل کنترل است.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات