کاربردهای نایلون حبابدار

نایلون حبابدار

1401/06/21
384
0
نایلون های حبابدار به منظور بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف استفاده می شود.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. در این مقاله با هم به بررسی کاربردهای نایلون حبابدار می پردازیم. پس تا انتها با ما همراه باشید.

همانطور که از نام این نایلون پیداست، دارای حباب در سطح خود می باشد و به همین دلیل به آن نایلون حبابدار می گویند. همه ما خاطره خوشی در کودکی یا حتی بزرگسالی از این نایلون ها داریم. ترکاندن حباب ها آن ها حس لذتی توام با آرامش نصیبمان می کرد. اما حالا ببینیم کاربرد این حباب ها چیست؟

از آنجایی که تاکنون احتمالا حدس زده باشید، این نایلون ها به منظور بسته بندی محصولات و کالاهای مختلف استفاده می شود. این حباب ها به عنوان یک ضربه گیر بسیار قوی عمل می کنند. پس برای بسته بندی بسیار مناسب می باشند و در این امر کاربرد فراوانی دارند. حتما بیشتر شما یک بار را در زندگی خود اسباب کشی داشته اید، احتمالا در آن ایام حتما از این نایلون کارآمد استفاده کرده اید. امروزه این نایلون ها خیلی بیشتر از قبل استفاده می شوند. تا به اینجا متوجه شدید این نایلون به عنوان یک ضربه گیر و محافظ بسیار قوی عمل می کند اما آیا می دانستید که این نایلون در اصل برای استفاده به عنوان کاغذ دیواری تولید شده بود؟

درست در سال 1957 بود که مارک چاوانس و آل فیلدینگ تلاش خود را برای تولید نوعی کاغذ دیواری بافت دار آغاز کرده بودند. آنها ابتدا دو پرده حمام را به یکدیگر چسباندند در حالی که لایه ای از حباب ها هوا بین آن ها محبوس شده بود. با اینکه این نظریه هیچ وقت به مرحله اجرا نرسید اما پیش زمینه ای برای تولید نایلون ضربه گیر حبابدار شد.

کاربردهای جالب و خاص نایلون حبابدار

از انواع کاربردهای جالب و خاص نایلون حبابدار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کیسه خواب با لایه های حبابدار:

اگر شما در کیسه خواب خود چند لایه از نایلون های حبابدار قرار دهید، احساس راحتی و نرمی بیشتری خواهید کرد. علاوه بر این به گرم نگه داشتن بیشتر شما کمک می کند.

فرمان خودروی حبابدار:

برای رهایی از استرس ناشی از رانندگی و ترافیک می توانید رو فرمان خودروی خود لایه از نایلون حبابدار قرار دهید. زیرا ترکاندن حباب ها همانند دوران کودکی تان به شما آرامش خواهد بخشید خصوصا پشت چراغ قرمزها!

لباسی از نایلون حبابدار:

اگر به دنبال لباسی خاص به ویژه برای مراسم هالووین هستید، ما به شما این لباس را پیشنهاد می کنیم.

عایق پنجره حبابدار:

برای کسانی که به شدت اهل صرفه جویی هستند، علاوه بر استفاده از پنجره های دو جداره نیز این کار شدیدا توصیه می گردد. زیرا باعث می شود قبوض وسایل گرمایشی شما به خصوص در زمستان کاهش یابد. علاوه بر این از هدر رفت انرژی نیز جلوگیری می کند. این ویژگی ناشی از عایق گیر بودن نایلون حبابدار حاصل می شود.

عایق پنجره حبابدار

نهایت لذت و تفریح با نایلون حبابدار:

کودکان و حتی بزرگسالان از بازی با این نایلون ها بسیار لذت برده، علاوه بر این می توان از این نایلون ها برای کودکان پاپوش تهیه کرد تا هم پاهایشان بعد از پیمایش های طولانی احساس استراحت و آرامش کند و هم اینکه سرگرم شوند.

مواردی که ذکر شده از کاربردهای خاص و هیجان انگیز نایلون حبابدار بود.

خصوصیات مهم نایلون حبابدار

در این قسمت به سراغ خصوصیات مهم نایلون حبابدار می رویم. اما قبل از آن باید ویژگی های مهم آن را نیز مرور کنیم.

  • ضربه گیر خوب در مقابل صدمات و خسارات وارده ناشی از جابجایی
  • عایق خوب حرارتی و صوتی
  • مانع نفوذ رطوبت
  • مانع نفوذ نور
  • مانع نفوذ گرد و غبار
  • مانع نفوذ چربی

و اما پس از مرور مختصری اما مهم از خصوصیات این نایلون ها می توانیم در قسمت بعدی کاربردهای نایلون حبابدار را بررسی می کنیم.

کاربرد مهم و اصلی نایلون حبابدار

پس از بررسی خصوصیات به سراغ کاربرد مهم و اصلی نایلون حبابدار می رویم؛ یعنی بسته بندی.

  • بسته بندی انواع محصولات چوبی
  • بسته بندی انواع لوازم خانگی
  • بسته بندی انواع لوازم الکترونیکی
  • بسته بندی های صنعتی
  • بسته بندی انواع قطعات خودرو
  • صنف های شیشه

این نایلون ها در مدل های مختلف تولید می شوند. برای مثال می توان به انواع به نایلون های حبابدار دو لایه، سه لایه و پنج لایه اشاره کرد.

این نایلون ها نسبت به سایر روش های حفاظت اجناس و کالاها مقرون به صرفه بوده و در ابعاد مورد نظر و دلخواه مشتری سفارش داده می شود.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات