فیلم شیرینگ چیست؟ انواع نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ

1401/06/20
443
0
فیلم شیرینگ و انواع نایلون شیرینگ محصولی می باشد، که به حرارت حساس بوده و در دمای خاصی تغییر حالت می دهد.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. فیلم شیرینگ و انواع نایلون شیرینگ محصولی می باشد، که به حرارت حساس بوده و در دمای خاصی تغییر حالت داده و محصول مورد نظر را وکیوم می نماید.

فیلم شیرینگ پلی الفین

شیرینگ چیست؟

شیرینگ یکی از انواع بسته بندی بسیار پرکاربرد است و به معنای کشیده شدن و پوشش دهی است

معمولا برای بسته بندی چندین قلم از اجناس یک شکل در کنار هم و یا برای محافظت و بسته بندی شکیل استفاده می شود. روکش پلاستیکی یا فیلم شیرینگ ، قشایی نازک و پلاستیکی است.

زمانی که این روکش در اطراف محصول بسته بندی قرار می گیرد و توسط دستگاه شیرینگ پک حرارت می بیند، مانند یک پک نایلونی به جداره بیرونی بسته بندی می چسبد.

چگونه شیرینگ انجام می گیرد ؟

عمل شیرینگ کردن با استفاده از دستگاه بسته بندی شیرینگ انجام می گیرد. در دستگاه شیرینگ بسته به نوع فیلم شیرینگ مورد استفاده دمای مورد نظر تنظیم و نایلون دور محصول قرار می گیرد و با حرارت دستگاه ، شیرینگ جمع می شود و به محصول می چسبد. انواع فیلم شیرینگ در اکثر صنایع بسته بندی روز دنیا کارایی فراوانی دارد.

خاصیت نایلون شیرینگ چیست ؟

خاصیت نایلون شیرینگ که آنرا از دیگر نایلون ها متمایز می سازد، خاصیت جمع شوندگی آن در برابر حرارت است که مصرف کنندگان می توانند کالا و قطعات خود را به صورت کیپ و جذب در پوششی شفاف بسته بندی نمایند.

انواع فرم های تولید فیلم ھای شیرینگ چیست؟

رول ھای ساده یا روده ای:

مورد استفاده این رول ھا به این صورتی می باشد که مصرف کننده رول را در اندازه ھای دلخواه برش می دهد و کالای مورد نظر را داخل آن قرار می دهد و پس از بستن سر و ته کار قطعه را داخل دستگاه شیرینگ قرار می دهد که به واسطه ی حرارت دستگاه شیرینگ، نایلون به دور قطعه جمع شده و بدون پارگی یا چروک آن را در برمی گیرد.

رول ھای بقل باز:

این رول ھا اغلب در دستگاه ھای شیرینگ کابینی کاربرد دارند به صورتی که کالا را در بین رول باز شده قرار می دهند و وارد دستگاه می کنند.

رول ھای تک لا:

این رول ھا در دستگاه ھای شیرینگ دو روله کاربرد دارند به گونه ای که یک رول در بالا و رول دیگر در پایین دستگاه نصب شده و قطعه در بین ورق ھای باز شده قرار می گیرد و وارد دستگاه می شود.

شیرینک پالت با فیلم پلی اتیلن PE

چرا فیلم شرینک با جنس مختلف تولید می شود ؟

با توجه به وزن بسته بندی ، نوع بسته بندی ، مواد مورد بسته بندی و نحوه حمل و نقل و حتی شرایط جوی و آب و هوای منطقه شرکت های بسته بندی و یا ارائه دهنده کالا مجبور هستند که فیلم شرینگ با جنس مورد نظر خود را تهیه کنند به عنوان مثال برای کالا های سنگین ( شرینگ باکس های آب معدنی و نوشابه ) به دلیل سنگین بودن وزن بسته شرکت های تولید کننده مجبورند از “نایلون های مخصوص شرینک” برای این کار استفاده کنند که استحکام بیشتری دارد ولی در عوض شفافیت و زیبایی سلفون های خشک و نرم PVC , POF را ندارد.

انواع فیلم شیرینگ

فیلم شیرینگ انواع مختلفی دارد که از پر مصرف ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

فیلم شیرینگ پلی اتیلن

فیلم شیرینگ پلی اتیلن یا همان فیلم نایلون شیرینگ از مواد پلی اتیلن سبک در عرض ها و ضخامت های گوناگون بنا به موارد مصرف به صورت رول ساخته می شود.

با توجه به قیمت روزانه مواد اولیه پلاستیک پلی اتیلن سبک پتروشیمیقیمت نایلون شیرینگ پلی اتیلن بر اساس قیمت روز مواد اولیه مربوطه محاسبه و اعلام می شود.

فیلم شیرینگ POF پلی الفین (POF Shrink Film)

فیلم شرینک پلی اولیفن (Pof shirink film) فیلمی با ویژگی های منحصر به فرد است وزن مخصوص مقاومت مکانیکی بالا حتی در دماهای پایین 40- درجه سانتی گراد خواص اپتیک عالی مقاومت بالا در برابر پارگی مناسب برای تماس مستقیم با مواد غذایی ، مقاوم در برابر روغن وحلال ها انعطاف پذیری بسیار خوب بدون گاز خواص کنترل لغزش و مقاومت خوب آن در برابر دمای بالا که امکان استفاده آن را با ماشین آلات بسته بندی تمام اتوماتیک آسان می کند قابلیت چاپ و لمینت از جمله مزایای دیگر این فیلم می باشد.

از جمله ویژگی های منحصر به فرد فیلم Polyolefin :

  • قیمت تمام شده بسیار مناسب
  • مناسب برای تماس مستقیم مواد غذایی
  • مقاومت بسیار بالا در برابر پارگی
  • وزن مخصوص کم
  • سازگار با محیط زیست

فیلم شیرینگ PVC ( شیرینگ پی وی سی )

پلاستیک خود چسب یا همان شیرینگ پی وی سی اکثرا در محصولات صنعتی از قبیل پلاستیک قطعات الکترونیکی استفاده می شود. و در محصولات غذایی دارویی آرایشی نیز قابل استفاده می باشد . یکی دیگر از دلایل استفاده از این نوع از پلاستیک بسته بندی را می توان به حمل و نقل آسان مواد تولید شده اشاره کرد. شیرینگ pvc نفوذ ناپذیر است یعنی اگر محصول بسته بندی شده با این ماده را در یک ظرف روغن بیاندازید محصول بسته بندی شده درون آن هیچ آسیبی نمی بیند. این نوع فیلم در حرارت دمای بالای 20 درجه سانتیگراد عمل شیرینگ انجام می پذیرد لذا در دمای پایین 20 درجه باید نگهداری شود.

مبنای فروش انواع فیلم شرینگ

فروش نایلون شیرینگ بر مبنای واحد کیلوگرم می باشد. با توجه به قیمت روزانه مواد اولیه پلاستیک پلی اتیلن سبک پتروشیمی قیمت نایلون شیرینگ پلی اتیلن بر اساس قیمت روز مواد اولیه مربوطه محاسبه و اعلام می شود. نایلون شیرینگ پلی اتیلن سبک فیلم درجه یک پتروشیمی به شکل شفاف و رنگی تولید شده و قابلیت چاپ لوگو و طرحهای سفارشی از یک رنگ الی ۶ رنگ را دارا می باشد.

کاربرد انواع نایلون شرینک پک بسته بندی

انواع فیلم شرینک مصارف بسیاری در بسته بندی محصولات و کالاها دارد. که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • لوازم و محصولات آرایشی و بهداشتی
  • انواع بسته بندی صنایع غذایی
  • مواد غذایی ، آشامیدنی و داروسازی
  • خودرو سازی و قطعات خودرو
  • محصولات کشاورزی
  • رنگ سازی ، تولید چسب و رزین و حلالهای شیمیایی
  • مبلمان اداری و خانگی
  • لوازم خانگی
  • لوازم آشپزخانه
  • اسباب بازی
  • کامپیوتر و لوازم جانبی
  • ظروف چینی، کاشی و سرامیک

انواع روشهای بسته بندی به صورت شیرینگ پک

دستی: با استفاده از دستگاه شیرینگ پرتابل (مشابه دستگاه سشوار خانگی) جهت استفاده در منزل و صنایع کوچک و قطعات خیلی بزرگ که قابلیت ورود به کابین و تونل شیرینگ را نداشته باشند.

نیمه اتومات: بوسیله کابین شیرینگ جهت استفاده نیمه صنعتی در صنایع کوچک و قطعات سبک با تیراژ تولید کم

تمام اتومات: بوسیله تونل شیرینگ در صنایع بزرگ و تیراژ تولید صنعتی بالا و قطعات سنگین و حجیم

شرایط نگهداری رول نایلون شیرینگ

  • جهت جلوگیری از تغییر شکل بوبین از بارگذاری طولانی مدت اجتناب شود.
  • حداکثر ۵۰ کیلوگرم به مدت یک ماه و حداکثر ۲۰ کیلوگرم به مدت ۶ ماه مطلوب می باشد.
  • جهت جلوگیری از تغییر شکل دوکی، رولها به صورت افقی قرار گیرند.
  • جهت جلوگیری از تخریب نوری، داخل انبار مسقف و به دور از نور خورشید نگهداری شود.
  • جهت جلوگیری از تخریب بوبینهای مقوایی داخل رول ها ، در محل خشک و به دور از رطوبت قرار گیرد.
  • جلوگیری از اشتعال: شعله مستقیم موجب ذوب شدن فیلمهای پلی اتیلن و سوختن بوبینهایی مقوایی می گردد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات