نایلون حبابدار و انواع آن

نایلون حبابدار

1401/06/17
417
0
اصلی‌ترین نقش نایلون حبابدار جلوگیری از وارد آمدن ضربه به صورت مستقیم به وسایل است.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. همان طور که اشاره کردیم، برخی از محصولاتی که در صنعت تولید می شوند، از حساسیت بالاتری برخوردار هستند. ضربه خوردن به این وسایل موجب وارد آمدن آسیب جدی به آن ها می شود و عملا خسارت های سنگینی را روی دست تولید کننده باقی می گذارند. به عنوان مثال تجهیزات الکترونیکی و ظروف شکستنی را در نظر داشته باشید. هر کدام از این وسایل در برابر ضربه کاملا حساس هستند. در حین انبار کردن و حمل و نقل این وسایل در صورتی که ضربه به آن ها وارد شود، قطعا صدمه خواهند دید.

به همین دلیل کاربرد نایلون های حباب دار بسیار اهمیت پیدا می کند. اصلی ترین نقش این نایلون ها جلوگیری از وارد آمدن ضربه به صورت مستقیم به وسایل است. همانطور که از نام این نایلون ها مشخص است، حباب هایی مملو از هوا در سطح آن ها وجود دارد. این حباب ها علاوه بر آنکه شدت ضربات وارده به تجهیزات را به طرز قابل توجهی کاهش می دهند، نقش عایق را نیز بازی می کنند. در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

کاربرد های نایلون حباب دار

انواع نایلون حباب دار

تا اینجا متوجه شدیم که نایلون حبابدار چیست؟ در ادامه لازم است تا به بررسی انواع این نایلون ها بپردازیم در حال حاضر حدود پنج نوع از این نایلون ها در حال تولید است که عبارتند از:

پلاستیک حباب دار استاندارد

نایلون های استاندارد بیشتر برای محصولاتی مانند ظروف شکستنی مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر قیمت نسبت چهار مدل دیگر که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، ارزان تر هستند. به همین دلیل روش بسته بندی مقرون به صرفه تری به شمار می روند. این نایلون های در ابعاد و اندازه های مختلفی بنا به سفارش مشتری تولید می شوند. برخی از آنها به صورت رول و برخی دیگر نیز به صورت پاکت تولید می شوند. البته مدل پاکتی آن ها کمی گران تر از مدل رول شده به حساب می آید.

پلاستیک حباب دار فوم دار

گاهی اوقات در تولید نایلون حبابدار از یک لایه فوم استفاده می شود. فوم به دلیل سطح نرمی که دارد، نقش حفاظتی نایلون را افزایش می دهد. از طرفی دیگر فوم در برابر تابش نور مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. اگر وسیله ای که تولید می شود، برای مدت زمان زیادی در معرض تابش خورشید قرار خواهد گرفت، گزینه اصلی پیش روی شما برای بسته بندی آن، نایلون های فوم دار خواهد بود.

پلاستیک حباب دار چسب دار

نایلون های چسب دار نیز دسته ای دیگر از نایلون های حباب دار به شمار می روند. این نایلون ها بیشتر برای بسته بندی لوازم منزل و شیشه ای از جمله تلویزیون ها مورد استفاده قرار می گیرند. به دلیل خاصیت نسبی چسب داری که این نوع نایلون ها دارند، به طور کامل به وسیله می چسبند. به همین دلیل می توانند به راحتی از آن وسایل محافظت کنند و اثرات آسیب زای ناشی از ضربه را به بهتر کنترل می کند.

پلاستیک حباب دار آنتی استاتیک

نقطه ضعف استفاده از نایلون حبابدار چیست؟ واقعیت این است که در صورت استفاده از نایلون حبابدار معمولی، موجب می شود که الکتریسیته ساکن نسبتا زیادی در وسایل ایجاد شود. این مسئله برای وسایلی از جمله ظروف شکستنی، خطرناک نیست؛ اما در زمینه تجهیزاتی مانند وسایل الکترونیکی باید نسبت به ایجاد الکتریسیته ساکن حساس باشیم و حتی الامکان جلوی این اتفاق را بگیریم. نایلون های حبابدار آنتی استاتیک گزینه مناسبی برای این موارد به شمار می روند.

پلاستیک حباب دار ضربه گیر قابل بازیافت

در تولید نایلون های حبابدار در سال های اخیر از برخی مواد پلاستیکی که قابل بازیافت شدن هستند، استفاده می شود. این نایلون ها در حال رشد هستند و به نظر می رسد در آینده نزدیک به عنوان گزینه اول برای نایلون های ضربه گیر مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر حدود چهل درصد از مواد اولیه مورد استفاده در تولید این نایلون ها، از مواد قابل بازیافت هستند.

پلاستیک حباب دار ضربه‌گیر قابل بازیافت

نایلون حبابدار ضربه گیر دو لایه

ایت مدل نایلون نیز به دلیل دولایه بودن دارای ضخامت بیشتری است و بنابراین احتمال پارگی کمتر است. همچنین خاصیت ضربه گیر آن باعث می شود این محصول برای بسته بندی کالاهای حساس منلسب باشد.

خصوصیات پلاستیک حبابدار

  • ضربه گیر خوب در مقابل صدمات و خسارات وارده ناشی از جابجایی
  • عایق خوب حرارتی و صوتی
  • مانع نفوذ رطوبت
  • مانع نفوذ نور
  • مانع نفوذ گرد و غبار
  • مانع نفوذ چربی

کاربرد نایلون حباب دار

در این قسمت به صورت خلاصه به کاربردهای فراوان نایلون های حبابدار اشاره می کنیم:

  • بسته بندی وسایل و تجهیزات حساس در برابر ضربه
  • بسیاری از مرسولات پستی در بسته بندی هایی ارسال می شوند که داخل آنها با نایلون حبابدار پوشانده می شود.
  • در بسیاری از کیسه های خواب نیز از این نایلون ها استفاده می شود که موجب نرمی، راحتی بیشتر و عایق شدن آن در برابر حرارت می شود.
  • در مواقعی دیده می شود که این نایلون ها در نقش عایق در برخی خانه ها در کنار پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بازی کردن با این نایلون ها و ترکاندن حباب های آنها نیز بعضا به عنوان سرگرمی جالبی برای کودکان و حتی بزرگ ترها به شمار می رود.

جمع بندی

متوجه شدیم که نایلون حبابدار چیست و چه کاربردی دارد. با انواع پلاستیک حبابدار و ویژگی های آن ها آشنا شدیم. نایلون های حباب دار یا لفاف حبابدار پفکی جزء آن دسته نایلون صنعتی هستند که برخی از محصولات یا کالاهایی که در صنایع مختلف تولید می شوند و از حساسیت بالایی هم برخوردار هستند، نقش محافظتی را برای آن ها دارند و همچنین بسیار مقرون به صرفه بوده و از اهمیت زیادی برخورد دار است.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات