نایلون استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

نایلون استرچ

1401/06/07
377
0
نایلون استرچ با تامین ویژگی های لازم برای حفظ و مراقبت از محصول، امکانات کاملی را در دسترس کاربر قرار می دهد

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. نایلون استرچ چیست؟ در چه صنایعی کاربرد دارد؟ همواره یکی از دغدغه های اصلی برای کارخانجات مختلف به ویژه تولید کنندگان کالاهای پر مصرف، سرعت و نحوه بسته بندی کالا برای حمل و انتقال به مراکز پخش ، توزیع و یا تحویل به مشتری و صادرات بوده است.

این امر در سال های گذشته با برخی از اقلام اقتصادی و در دسترس از جمله تسمه های پلاستیکی و یا پالت هایی با دیواره های چوبی و فلزی انجام می گرفت که به مرور زمان مشکلاتی نظیر استهلاک این اقلام را به همراه داشت.

فیلم استرچ (استرچ پالت بند) کالایی نایلونی شکل، دارای سطحی صاف، شفاف و دارای قدرت کشش و چسبندگی بالا می باشد که طیف گسترده ای از ویژگی های لازم برای بسته بندی محصول را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این محصول که با توجه به کیفیت و کاربرد آن با نام عامیانه نایلون استرچ نیز شناخته می شود، کالایی اقتصادی و پرکاربرد است که در راستای تامین این نیاز، در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از صنایع مختلف قرار گرفته است.

نایلون استرچ با تامین ویژگی های لازم برای حفظ و مراقبت از محصول، امکانات کاملی را در دسترس کاربر قرار می دهد که از جمله مهمترین آن می توان به جلوگیری از انتقال رطوبت، ممانعت از ضربه و آسیب به کالا، اطمینان در حمل و نقل و سرعت بسته بندی اشاره کرد.

این کالا با توجه به ویژگی های متمایز، اخیرا توسط کاربران خانگی و کارگاهی و فرودگاهی نیز مورد اقبال قرار گرفته است.

به نحوی که برخی از تولید کنندگان معتبر این محصول از جمله شرکت پلاستیک اطلس طیف گسترده و متنوع تری از این محصول را به بازار ارائه کرده اند.

این محصول که با توجه به نوع مواد مصرفی قابلیت تماس مستقیم با مواد غذایی و دارویی را نیز دارا می باشد، در حال حاضر با تنوع کالایی زیر توسط شرکت پلاستیک اطلس به بازار عرضه می گردد.

فیلم استرچ دستی (Hand wrap)

فیلم کششی(استرچ فیلم) که معمولاً به عنوان بسته بندی کششی نیز شناخته می شود، یک ماده ی ورقه ای پلاستیکی بسیار نازک و کشسان است که برای بسته بندی دور محصولات، جعبه ها و پالت ها استفاده می شود.

بازیابی الاستیک یا همان قابلیت کشسانی و کشش استرچ فیلم، به فیلم اجازه می دهد تا مواردی که در اطراف آن محکم پیچیده شده است را در خود جای دهد.

لازم به ذکر است هر چه درصد بازیابی الاستیک بیشتر باشد، فیلم نواردی که فیلم دارا خواهد بود بهتر خواهد شد. بهتر است بدانید که هدف از استرچ فیلم، پالت کردن محصولات و نگهداری آنها به صورت صحیح و ایمن در طول حمل و نقل است.

یکی از محصولات پرکاربرد و در دسترس که در سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از کاربران برای بسته بندی انواع محصولات، کالا و لوازم قرار گرفته است، فیلم استرچ دستی (Hand Wrap Stretch Film) می باشد. به طور کلی اگر شما در بیزینستان فقط از نیروی انسانی استفاده می کنید، بهتر است در خط تولید منحصراً از استرچ دستی استفاده شود . از سوی دیگر نیز اگر می خواهید که این فرآیند را به صورت اتومات یا نیمه اتومات انجام دهید، بهتر است از استرچ ماشینی استفاده شود.

فیلم کششی دستی یا همان استرچ دستی به طور خاص و منحصراً برای بسته بندی به شکل دستی یا با نیروی انسانی استفاده می شود. این نوع از استرچ فیلم (فیلم کششی) معمولاً با عنوان استرچ دستی شناخته می شوند. ضمن اینکه این نوع از فیلم کششی را نمی توان در دستگاه استرچ روپ استفاده کرد.

فیلم کششی دستی یا همان استرچ دستی توانایی این را دارد تا انواع مختلفی از محصولات و پشته های کالا را روی پالت بپیچد. اگر شما در کسب و کار و خط بسته بندیتان روزانه کمتر از 50 پالت می پیچید، استرچ دستی می تواند بهترین انتخاب باشد.

از ویژگی های این محصول استرچ دستی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کالایی مقرون به صرفه برای بسته بندی انواع محصولات، ابزار آلات، دستگاه ها، وسایل خانگی و

قابل استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدکنندگان محصولاتی از جمله سیم و کابل، شیشه، مفتول، شلنگ، شیرالات، ساک و چمدان، مبلمان، لوازم اداری، نوشت افزار و

محافظت کامل از محصولات در برابر گرد و خاک، ضربه و رطوبت

قابل ارائه در عرض و ضخامت های متنوع

قابل ارائه به صورت شفاف و رنگی

نایلون استرچ چیست و چه کاربردی دارد؟

فیلم استرچ با قدرت کشش معمولی (نیمه اتوماتیک)

فیلم استرچ یا همان STRETCH FILM معمولاً از پلی اتیلن سبک خطی فیلم LLDPE و همچنین چسب PTB با درصدهای مختلف که بستگی به نیاز مشتری دارد با تکنولوژی Cast Extrusion system تهیه و تولید می شود. لازم است ذکر شود یکنواختی در ضخامت، شفافیت بالایی که دارد و همچنین درصد کشش زیاد آن سبب می شود تا در برابر پارگی و همچنین سوراخ شدن مقاومت خوبی را از خود نشان دهد و از نظر کیفیت به رتبه خوبی در لیست وسایل بسته بندی محصولات قرار گیرد.

فیلم استرچ در صنایع مختلفی مانند بسته بندی پالت ها ، همچنین به منظور محافظت از محصولات مختلف به هنگام بارگیری و همچنین جلوگیری از ورود گرد و غبار و رطوبت به محصول استفاده می شود. به طور کلی رول استرچ برای اتصال محصولات به پالت که نوعی ابزار برای حمل و نقل محصولات است استفاده می شود تا به وسیله آن از محکم بودن محصول بر روی پالت مطمئن شویم. استفاده از رول استرچ فیلم می تواند به کاهش خطر آسیب و تلفات محصول، محافظت از نیروی کار در برابر صدمات کمک کند.

فیلم استرچ با قدرت کشش معمولی (Normal Power Stretch) کالایی پرکاربرد، ایمن و مقرون به صرفه برای بسته بندی تولیدات کارخانه ها، به ویژه برای بسته بندی پالت می باشد. این کالا که معمولاً با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک و یا به صورت دستی مورد مصرف قرار می گیرد، با توجه به اطلاعات دریافت شده از مشتری تولید و جهت محافظت از محصول چیده شده بر روی پالت، در اختیار کاربر قرار می گیرد.

فیلم استرچ با قدرت کشش معمولی (نایلون استرچ) که می تواند با توجه به نحوه عملکرد دستگاه، نوع محصول، نحوه چیدمان و سلیقه اپراتور با ویژگی های متنوع تولید گردد، با کشش ۴ برابر (۴۰۰درصد) و با ضخامت 22 الی 45 میکرون توسط شرکت پلاستیک اطلس تولید و به بازار عرضه می گردد. استرچ با قدرت کشش معمولی (نیمه اتوماتیک) برای بسته بندی و ایمن سازی محصولات شما به هنگام قرارگیری در انبار و یا ارسال به محل مورد نظر مورد استفاده قرار می گیرد. چرا که به هنگام قرارگیری محصولات در انبار و یا در زمان حمل بار از آن در برابر گرد و خاک، ریزش احتمالی و آسیب به محصول محافظت می نماید.

این محصول در حال حاضر در بسیاری از صنایع مختلف و برای بسته بندی محصولاتی از جمله آب معدنی، نوشابه، محصولات بهداشتی، نخ، کاغذ و کارتن، مبلمان و … در حال مصرف می باشد. از ویژگی های این محصول می توان به هزینه تولید کمتر، قیمت مناسب و تنوع بیشتر در ضخامت های قابل ارائه نسبت به استرچ سوپر پاور اشاره کرد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات