فیلم پلاستیک حرارتی شیرینگ

نایلون شیرینگ

1401/05/16
460
0
عمولا پلاستیک حرارتی شیرینگ برای بسته بندی استفاده می شود. که بسیار پرکاربرد می باشد.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. عمولا پلاستیک حرارتی شیرینگ برای بسته بندی استفاده می شود. که بسیار پرکاربرد می باشد. شیرینگ به معنای کشیده شدن و پوشش دهی می باشد.

همه ی ما کالاهای بسته بندی شده با پوششی نایلونی را دیده ایم که به صورت منظم در کنار هم قرار گرفته و بسته بندی شده اند. به این نوع بسته بندی که با روکش پلاستیکی یا فیلم شیرینگ پلاستیک حرارتی انجام می شود. شیرینک کردن می گویند.که قشایی نازک و پلاستیکی است. پلاستیک حرارتی شیرینگ همانطور از نامش پیداست نوعی روکش پلاستیکی که توسط دستگاه مخصوص شیرینگ حرارت دیده ، جمع شده به طوریکه کاملا به محصول چسبیده و عمل بسته بندی انجام می شود.

مهم ترین و بارزترین ویژگی شیرینگ پلاستیک حرارتی انعطاف پذیری بسیار بالا و مقاومت کشی بالای آن هاست. اگر دقت کرده باشد هر چقدر مقاومت کشی این پلاستیک حرارتی ها بالا باشد مرغوب تر می باشد.

دلایل استفاده شیرینگ پلاستیک حرارتی

به دلیل اینکه جنس بسته بندی بسیاری از محصولات مقوا، کاغذ یا چوب می باشد.

اگر چه وزن بسته بندی هایی از این قبیل سبک می باشد و هزینه جابجایی را کاهش می دهد. اما در هنگام انبار داری به مشکلاتی برخورد می کند. که از جمله این مشکلات این است که به آسانی نم کشیده و باد می کنند. و دوم اینکه در زمان جابجایی باز شده و محصول خراب می شود. برای جلوگیری از این قبیل موارد و ایجاد اطمینان از حفظ سلامت بسته بندی محصول ، می توان محصول را با فیلم پلاستیک حرارتی شیرینگ کنید تا محصولات را با اطمینان خاطر انبارداری و جابجا کنید.

دلایل استفاده شیرینگ پلاستیک حرارتی

انواع پلاستیک حرارتی شیرینگ

اگر توجه کرده باشید در فروشگاه های مواد غذایی پک های آب معدنی 6 تایی را که با نایلون شیرینگ بسته بندی شده اند را دیده اید. این نوع شرینک جزء نایلون وکیوم حرارتی نوع اول می باشد. که برای برای بسته بندی موارد تولیدی استفاده می شود. مانند مثالی که در بالا گفته شد.

نوع دوم شامل نایلون کوچک شونده حرارتی کیسه ای است. مثالی که می توان ذکر کرد : نایلون های حرارتی بسته بندی کنترل می باشد که فقط برای این مورد استفاده نمی شوند بلکه دارای طیف گسترده تر از کاربرد ها را شامل می شود.

طریقه انجام شیرینک

عمل شرینک کردن توسط دستگاه شیرینگ پک انجام می گیرد. بسته به نوع فیلم شیرینگ مورد استفاده در دستگاه شیرینگ ، دمای مورد نظر تنظیم و نایلون دور محصولات قرار می گیرد و با حرارت دستگاه ، شیرینگ جمع شده و به محصول می چسبد. انواع فیلم شیرینگ در اکثر صنایع بسته بندی روز دنیا کارایی فراوانی دارد.

روش های مختلف بسته بندی به صورت شیرینگ پک

1- دستی:

اولین روش استفاده از دستگاه شیرینگ پرتابل (مشابه دستگاه سشوار خانگی) جهت استفاده در منزل و صنایع کوچک و قطعات خیلی بزرگ که قابلیت ورود به کابین و تونل شیرینگ را نداشته باشند انجام می شود.

2- نیمه اتومات:

بوسیله کابین شیرینگ جهت استفاده نیمه صنعتی در صنایع کوچک و قطعات سبک با تیراژ تولید کم

3- تمام اتومات:

بوسیله تونل شیرینگ در صنایع بزرگ و تیراژ تولید صنعتی بالا و قطعات سنگین و حجیم

کارکرد دستگاه شیرینک پک

برای استفاده بهینه از شیرینگ ها ، کاهش هزینه و مدیریت زمان نیروهای کارگاه و کارخانه ها برای بسته بندی محصولات از دستگاه های شیرینگ پک استفاده می شود. دستگاه های شیرینگ پک بر اساس توان دوخت و شرینک بسته بندی در هر ساعت و نوع سیستم دستگاه، انواع مختلفی دارد. می توانید متناسب با تعداد تولید، یک یا چند دستگاه را انتخاب کنید. این دستگاه ها در چهار نوع شرینک تمام اتوماتیک، نیمه اتوماتیک، کابینی و پلی اتیلن موجود هستند.

دستگاه های شرینک مناسب برای بسته بندی انواع محصولات از جمله مواد غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی و غیره هستند.

کارکرد دستگاه شیرینک پک

ویژگی های دستگاه های شرینک پک

  • قابلیت اتصال چند دستگاه دوخت به دستگاه تونل حرارتی در بعضی از مدل ها
  • ساده بودن طرز کار و نیاز نداشتن به اپراتور متخصص
  • توانایی دوخت زدن و بسته بندی بین 200 تا 700 عدد محصول در ساعت
  • توان مصرفی 0.8 تا 12 کیلو وات
  • رنگ الکترواستاتیک و ضد ضربه
  • سهولت در جابه جایی
  • نظافت آسان

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات