فاکتورهای مهم در انتخاب نایلون استرچ پالت بند

نایلون استرچ

1401/01/15
493
0
کاربرد نایلون استرچ برای محصولات غذایی بسیار زیاد است. ویژگی‌هایی نظیر شفافیت، کشسانی و چسبندگی سبب محبوبیت نایلون استرچ پالت بند شده است.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. امروزه وجود آلودگی های محیطی سبب شده تا بسته بندی محصولات مختلف از جمله محصولات غذایی اهمیت ویژه ای پیدا کند. بسته بندی مواد غذایی باید به گونه ای باشد که از نفوذ آلودگی ها به درون بسته بندی مواد غذایی جلوگیری کند. کاربرد نایلون استرچ برای محصولات غذایی بسیار زیاد است. ویژگی هایی نظیر شفافیت، کشسانی و چسبندگی سبب محبوبیت نایلون استرچ پالت بند شده است. خاصیت کششی این نوع نایلون سبب ایجاد یک پوشش کامل بر روی بسته بندی می شود. علاوه بر جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به درون بسته بندی از آسیب دیدگی آن نیز جلوگیری می کند. از جمله دیگر نکات مثبت استفاده از نایلون استرچ پالت بند می توان به این نکته اشاره کرد که نایلون استرچ پالت بند در مقایسه با دیگر محصولاتی که برای بسته بندی استفاده می شوند، وزن بسیار کمتری دارد و این موضوع سبب افزایش وزن محصول به دلیل بسته بندی نمی شود. شفاف بودن این نوع بسته بندی هم امکان دیدن محصول داخل بسته بندی را فراهم کرده است. در این مقاله به توضیح بیشتر در مورد نایلون استرچ پالت بند می پردازیم. برای آگاهی بیشتر در مورد کاربرد نایلون استرچ و کاربرد فیلم استرچ تا پایان با ما همراه باشید.

در ادامه به بیان نکاتی می پردازیم که توجه به آنها هنگام خرید نایلون استرچ سبب می شود تا انتخاب بهتری داشته باشید.

نایلون استرچ هنگام استفاده افزایش طول دارد؛ اما باید به این نکته توجه داشت که هر چه ضخامت نایلون استرچ اولیه بیشتر باشد، هنگام استفاده و کشش افزایش طول آن نیز بیشتر است. افزایش بیشتر طول نایلون به بسته بندی نهایی آسیب کمتری وارد می کند. انواع نایلون های موجود در بازار ضخامت مختلفی دارند. متوسط ضخامت نایلون استرچ بین ۳ تا ۸ میکرون متغیر است. ناگفته نماند که ضخامت بیشتر به معنای افزایش وزن پالت است. باید به این نکته هم توجه داشت که فیلم های استرچ بر اساس وزن و به صورت کیلویی به فروش می روند. در نتیجه ضخامت بیشتر به معنای وزن بیشتر و در نهایت هزینه بیشتر است.

نایلون استرچ پالت، رنگ بندی متنوعی دارد. پر فروش ترین رنگ نایلون استرچ رنگ شفاف آن است. در طبقه بندی رنگ ها بر اساس محبوبیت رنگ مشکی بعد از شفاف رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد. با توجه به کاری که نایلون استرچ را برای آن خریداری می کنید، می توانید رنگ مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر این امکان درج لوگو بر روی آن نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین ویژگی های نایلون استرچ که سبب محبوبیت استفاده از آن برای بسته بندی در بین افراد شده است، خاصیت کشسانی آن است. هنگام خرید به میزان کشش و کشسانی نایلون توجه داشته باشید. هر چه کشش نایلون بیشتر باشد جنس آن مرغوب تر است و سبب بهبود کیفیت بسته بندی و صرفه جویی در مصرف فیلم استرچ می شود.

فاکتورهای مهم در انتخاب نایلون استرچ پالت بند

کاربرد نایلون استرچ

اصلی ترین کاربرد نایلون استرچ استفاده از آن برای بسته بندی های مختلف است. اهمیت بسته بندی در زیبایی ظاهری و حفظ کیفیت موادی که بسته بندی شده اند، سبب شده تا دقت برای انتخاب مواد بسته بندی افزایش پیدا کند. در این بین نایلون استرچ به دلیل ویژگی های منحصر به فرد نظیر کشسانی و شفافیت از محبوبیت زیادی برای بسته بندی برخوردار است. علاوه بر این نایلون استرچ در کنار کیفیت خوب قیمت مناسبی هم دارد که به محبوبیت آن افزوده است. نایلون استرچ دو نوع دارد، استرچ غذایی و استرچ پالت بند. استرچ غذایی همان نوع رایج نایلون استرچ است که از آن تحت عنوان سلفون یاد می شود و در اغلب خانه ها برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد.

نوع دوم نایلون، استرچ پالت بند است که از آن برای مرحله آخر بسته بندی محصولات صنعتی استفاده می شود. بیشتر محصولات تولیدی کارخانجات به منظور حمل آسان تر بر روی پالت قرار داده می شوند. به منظور محکم شدن چند بسته بندی بر روی پالت و جلوگیری از تکان خوردن و افتادن آنها بر روی زمین، آنها را با استفاده از نایلون استرچ پالت بند به خوبی به یکدیگر متصل می کنند. نایلون استرچ پالت بند به عنوان لایه آخر بسته بندی استفاده می شود و نقش محافظتی نیز ایجاد می کند. در نتیجه با استفاده از نایلون استرچ بسته بندی محصولات به خوبی بر روی پالت کنار یکدیگر محکم می شوند، این امر حمل آنها را برای انبار کردن یا ارسال برای فروشندگان نیز آسان تر می کند. این نوع بسته بندی وزن کمی دارد و شفاف است. شفافیت آن سبب می شود تا بسته بندی زیرین به راحتی قابل مشاهده باشد.

مزایا استفاده از استرچ پالت بند

کاربرد نایلون استرچ پالت بند نگرانی ها برای جابه جایی و افتادن محصولات بر روی زمین را که هنگام نقل و انتقالات آنها ممکن بود رخ دهد، به حداقل می رساند. این نوع بسته بندی وزن کمی دارد و خاصیت کشسانی آن سبب می شود تا استفاده از آن آسان باشد. مهمترین کاربرد استفاده از نایلون استرچ پالت بند این است که سبب ایجاد یک لایه نفوذناپذیر بر روی محصولات می شود. در نتیجه از نفوذ گرد و غبار جلوگیری می کند. از طرفی امکان بروز خط و خش و صدماتی را که ممکن است در حین جابه جایی بروز دهد به حداقل می رساند. در ادامه به توضیح بیشتر در مورد مزایا استفاده از نایلون استرچ در بسته بندی صنعتی و مصارف خانگی می پردازیم.

فاکتورهای مهم در انتخاب نایلون استرچ پالت بند

  • به دلیل جلوگیری از نفوذ گرو و غبار و آلودگی سبب افزایش بهداشت محصولات بسته بندی شده می شود.
  • افزایش مقاومت محصول در برابر ضربه و خط وخش.
  • ویژگی های منحصر به فرد نظیر وزن کم و خاصیت کشسانی سبب شده تا استفاده از آن برای بسته بندی محصولات یک کار آسان باشد که نیاز به وقت زیادی ندارد.
  • بسته بندی چند محصول با یکدیگر سبب سهولت حمل و نقل آنها می شود. نایلون استرچ شفاف است و این موضوع امکان دیدن محتویات درون بسته بندی را فراهم کرده است.
  • از دیگر مزایا استفاده از فیلم استرچ قیمت ارزان آن است.

در نتیجه در این مقاله به توضیح در مورد کاربرد نایلون استرچ و کاربرد فیلم استرچ پرداختیم. دانستید که نایلون استرچ پالت بند محصولی شفاف با ضخامت کم است. کاربرد اصلی آن برای بسته بندی است. نایلون استرچ دو نوع خانگی و صنعتی دارد. نوع خانگی آن همان سلفون است که برای بسته بندی استفاده می شود. از نوع صنعتی آن هم برای بسته بندی چند محصول با یکدیگر استفاده می شود. هدف از این کار سهولت حمل و نقل و حفاظت از محصولات در مقابل گرد و غبار، آلودگی و آسیب دیدگی است.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات