همه چیز درباره نایلون استرچ و دستگاه های استرچ پالت

نایلون استرچ

1401/01/15
480
0
در این مطلب می خواهیم یک راهنمای جامع در رابطه با نایلون استرچ چیست و انواع دستگاه های استرچ پالت توضیحات تکمیلی در اختیار شما قرار دهیم

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. در این مطلب می خواهیم یک راهنمای جامع در رابطه با نایلون استرچ چیست و انواع دستگاه های استرچ پالت توضیحات تکمیلی در اختیار شما قرار دهیم تا اگر به نایلون استرچ و دستگاه های بسته بندی آن نیاز دارید اطلاعات تکمیلی برای انتخاب بهترین نوع نایلون استرچ و دستگاه های آن داشته باشید، در ادامه با ما همراه باشید.

استرچ چیست ؟

استرچ ( Stretch ) در انگلیسی به معنای کش آمدن است که دلیل این نام گذاری هم خاصیت کشسانی این محصول پلی اتیلنی است که این خاصیت در نهایت باعث بسته بندی یک یا چند محصول می شود، از دیگر خواص استرچ می توان به خاصیت چسبندگی کم آن اشاره کرد که باعث می شود محصول مورد نظر به راحتی هر چه تمام تر بسته بندی شود.

کاربرد فیلم استرچ بسته بندی چیست ؟

همانطور که پیشتر گفتیم اصلی ترین کاربرد استرچ برای بسته بندی نهایی یک یا چند محصول استفاده می شود، به طور کلی استرچ باعث می شود تا محصول یا محصولات مورد نظری که با این نوع پلاستیک بسته بندی شده اند از هر گونه گرد و غبار، ضربه و دیگر عوامل خارجی محفوظ بماند. همینطور حمل نقل محصولاتی که استرچ پیچ شده اند بسیار راحت تر است.

همه چیز درباره نایلون استرچ و دستگاه های استرچ پالت

انواع نایلون استرچ

به طور کلی پلاستیک های استرچ با توجه به کاربرد به دو نوع تقسیم بندی می شود که عبارتند از :

سلفون استرچ غذایی ( پی وی سی ) : همانطور که از نام این نوع مشخص است، از این نوع استرچ برای روکش مواد غذایی استفاده می شود که ویژگی های یکسانی با نمونه های صنعتی دارد اما با این تفاوت که دارای ضخامت کمتر و شفافیت بیشتری است. همینطور با مواد اولیه PVC ( بهداشتی ) تولید شده که باعث می شود بدون مشکل به صورت مستقیم با مواد غذایی قابل تماس باشد.

استرچ فیلم صنعتی : استرچ های صنعتی همانطور که از نامش پیداست در صنایع و کارخانه جات کاربرد وسیع و بدون جایگزینی دارد، از این نوع استرچ که دارای ضخامت و مقاومت بالایی است برای بسته بندی نهایی محصولات یا همان پالت محصولات استفاده می شود که باعث می شود حمل و نقل بسیار آسان شود و از طرفی هم محصول از هر گونه عوامل خارجی همانند گرد و غبار، ضربه و دیگر موارد محفوظ بماند.

انواع استرچ بر حسب تعداد لایه ها

استرچ با دستگاه های مختلفی تولید می شود که عبارتند از :

  • استرچ ۳ لایه
  • استرچ ۵ لایه

نایلون استرچ ۵ لایه دارای مقاومت، استحکام و از همه مهم تر کشسانی بیشتری است، در نمونه های ۵ لایه هر ۱ متر تا ۷ متر و بیشتر خاصیت کشسانی دارد که باعث می شود با متراژ کمتر محصولات بیشتری بسته بندی شود.

خصوصیات استرچ با کیفیت

  • استحکام بالا ( ضربه پذیری بالا، مقاوم در برابر پارگی)
  • کشسانی بالا
  • حالت ناپذیری در برابر گرما و نور آفتاب

همه چیز درباره نایلون استرچ و دستگاه های استرچ پالت

ابعاد و صخامت تولید نایلون استرچ

در اکثر موارد بسته بندی های استرچ در ابعاد و ضخامت سفارشی مشتری تولید می شود، که مشخصات کلی عبارتند از :

  • عرض استرچ : از ۱۰ سانت الی ۱۵۰ سانت
  • ضخامت استرچ : از ۱۰ الی ۳۰ میکرون
  • قطر بوبین ۲ کیلویی : داخلی ۰٫۵ سانت ، بیرونی ۶ سانت
  • قطر بوبین ۵ تا ۱۰ کیلویی : داخلی ۱ سانت ، بیرونی ۹ سانت

این نکته حائز اهمیت است که هر چقدر ضخامت استرچ بیشتر باشد، مقاومت آن بیشتر می شود اما به همان میزان کشسانی آن کمتر می شود.

پلاستیک اطلس هیچ محدود در ارائه نایلون استرچ در ابعاد و ضخامت سفارشی مشتری ندارد، از همین رو می توانید در ابعاد، ضخامت همراه با سفارش سازی های اختصاصی این محصول را در میزان مورد نیاز سفارش دهید.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات