تفاوت نایلون شیرینگ و سلفون در چیست؟

تفاوت نایلون ها

1401/01/02
615
0
سلفون و نایلون شیرینگ دو محصول متفاوت هستند که در سال های اخیر استفاده از آنها بسیار گسترده شده است.

اطلس پلاستیک پیشرو در عرضه و پخش انواع نایلون شامل نایلون شیرینگ، نایلون حباب دار، نایلون عریض و انواع نایلون و سلفون های پشت چسب دار می باشد. استفاده از نمونه های مختلف نایلون این روزها در صنایع و مکان های مختلف بسیار افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا نمونه های مختلفی از این محصولات در بازار موجود باشند. سلفون و نایلون شیرینگ دو محصول متفاوت هستند که در سال های اخیر استفاده از آنها بسیار گسترده شده است. ممکن است این سوال ذهن بسیاری از ما را مشغول کند که نایلون شیرینگ چه تفاوتی با سلفون دارد. بهترین روش برای پاسخ دادن به این سوال، شناخت هر کدام از این محصولات به صورت جداگانه است. در ادامه این مطلب از پلاستیک اطلس با معرفی نایلون شیرینگ و سلفون به صورت جداگانه، شما را بیشتر با این دو محصول آشنا می کنیم و تفاوت های آنها را مشخص می نماییم.

نایلون شیرینگ چیست؟

یکی از انواع پرکاربرد نایلون برای بسته بندی نایلون شیرینگ است که با نام استرچ فیلم نیز شناخته می شود. روند استفاده از نایلون شیرینگ به این شکل است که آنها را به دور محصولات مورد نظر برای بسته بندی می پیچیند. سپس برای این که نایلون ها محصول مورد نظر را به خوبی احاطه کنند، آن را در معرض دمای 160 تا 220 درجه سانتی گراد قرار می دهند. از همین رو این محصولات را با نام استرچ فیلم نیز می شناسند. نایلون شیرینگ بسته به کاربرد مورد نظر در ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شود. همچنین تولید آنها به صورت یک لایه و چند لایه نیز مرسوم است. در این میان باید به یاد داشته باشید که هر چقدر تعداد لایه های نایلون شیرینگ بیشتر باشد، مقاومت آن در برابر اجسام تیز، ضربه و کیفیت آن افزایش می یابد. معمولا این محصولات در ضخامت های بین 30 تا 200 میکرون و عرض های 10 تا 120 سانتی متر تولید و به بازار عرضه می شوند.

تفاوت نایلون شیرینگ و سلفون در چیست؟

نکات مهم در خصوص نایلون شیرینگ

در ادامه این قسمت نکاتی که باید در زمان استفاده از نایلون شیرینگ یا استرچ فیلم به یاد داشته باشید را با هم مورد بررسی بیشتری قرار می دهیم:

  • نایلون های شیرینگ در رنگ ها و طرح های مختلفی تولید می شوند و با توجه به سفارش مشتری می توان طرح های درخواستی آنها را روی این محصولات چاپ کرد.
  • بسته به میزان نیاز مشتریان نایلون شیرینگ به صورت عمده یا جزئی در اختیار آنها قرار می گیرد.
  • نمونه ای از نایلون شیرینگ که با نام سلفون شیرینگ نیز شناخته می شود، در بازار موجود است که بیشتر برای مصارف خانگی یا کارگاه های کوچک کاربرد دارد.
  • روند حرارت دهی به نایلون شیرینگ به دو صورت دستی و با استفاده از دستگاه انجام می شود. استفاده از دستگاه در شرایطی معقول است که کالاها یا محصولات تولیدی که قصد بسته بندی آنها را داریم زیاد باشند. اما در صورتی که قصد استفاده از آن برای مصارف خانگی و کارگاه های کوچک را دارید بهتر است به صورت دستی روند حرارت دهی را انجام دهید.

آشنایی با کاربرد های نایلون شیرینگ

نایلون شیرینگ به طور کلی به دو صورت در بسته بندی کالا و محصولات مورد نظر ما کمک می کند. در مورد اول ما قصد داریم که در برابر ضربات وارد شده محصول در زمان جابجایی مقاومت آن را افزایش دهیم. در مورد دوم نیز استفاده از نایلون شیرینگ به ما اجازه می دهد تا از محصول خود در برابر عوامل خارجی و آلودگی ها محافظت کنیم.

مورد بعدی که حتماً باید در زمان خرید نایلون شیرینگ به آن توجه داشته باشید این است که نایلون شیرینگ دارای انواع مختلفی می باشد. نمونه هایی از این محصولات که برای استفاده از آنها باید سراغ دستگاه های پیشرفته بسته بندی برویم، تفاوت زیادی با نمونه های معمولی دارند. شاید بتوان گفت رایج ترین مورد استفاده از نایلون شیرینگ که همه ما با آن آشنایی داریم، بسته بندی شل آب معدنی می باشد.

سلفون چیست؟

تا اینجای کار سعی کردیم شما را با نایلون شیرینگ یا استرچ فیلم آشنا کنیم. حال برای درک بهتر تفاوت این محصولات با سلفون نوبت به شناخت سلفون می رسد. سلفون که ساختار آن تشکیل شده از سلول عالی می باشد، ورقی شفاف و نازک است که تفاوت زیادی با انواع نایلون دارد. بسیاری به اشتباه تصور می کنند که ساختار مولکولی پلاستیک یا نایلون با سلفون یکسان است. اما این افراد باید بدانند که ساختار مولکولی سلفون تشکیل شده از سلولز عالی و الیاف گیاهی می باشد.

سلفون ها سازگار با محیط زیست می باشند و به مرور زمان تجزیه خواهند شد. اما انواع نایلون میزان تجزیه پذیری بسیار پایینی در طبیعت دارند. به کارگیری سلفون برای بسته بندی گزینه بسیار مناسبی است چرا که این محصولات بدون بو و بدون مواد سمی هستند. همچنین آب، باکتری، روغن و هوا از آنها عبور نخواهند کرد و به همین دلیل کاربرد فراوانی برای بسته بندی کردن مواد غذایی دارند.

کاربرد سلفون

اولین استفاده ای که همه از سلفون با آن آشنایی دارند، برای ذخیره و بسته بندی مواد غذایی می باشد. اما ویژگی های مثبت این محصول باعث شده تا برای بسته بندی در شرایط مختلف بتوان از آنها استفاده کرد. خاصیت ضد الکتریسیته ساکن و ضد گرد و غبار بودن سلفون یکی از مزایای اصلی محصولات است که باعث افزایش موارد استفاده از آن شده که در ادامه برخی از این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم:

  • بسته بندی پوشاک
  • بسته بندی تجهیزات پزشکی حساس
  • بسته بندی انواع آجیل و خشکبار
  • بسته بندی انواع شکلات و شیرینی
  • بسته بندی محصولات دارویی گوناگون

تفاوت نایلون شیرینگ و سلفون در چیست؟

اصلی ترین تفاوت این دو محصول این است که سلفون تشکیل شده از مواد آلی و گیاهی بوده و اصطلاحات سازگار با طبیعت است. اما نایلون شیرینگ و سایر نمونه های نایلون فاقد این ویژگی هستند.

نایلون شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ به گونه ای از نایلون مورد استفاده در صنایع بسته بندی گفته می شود که با قرار دادن آن در معرض حرارت شاهد جمع شدن نایلون به دور محصول مورد نظر خواهیم بود.

سلفون چیست؟

سلفون محصولی تشکیل شده از مواد سلولزی آلی است که برای بسته بندی مواد غذایی و سایر محصولات مورد استفاده قرار می گیرد. سلفون هیچگونه مواد سمی و شیمیایی مضر تولید نمی کند؛ از همین رو می توان با خیال راحت از آن استفاده کرد.

نایلون شیرینگ در چه مواردی کاربرد دارد؟

این محصولات برای بسته بندی کالاها در کارخانه ها یا سایت های تولیدی کوچکتر مورد استفاده قرار می گیرند. تنوع بالای آن باعث شده تا موارد استفاده متنوعی داشته باشد.

کاربرد سلفون چیست؟

سلفون در ابتدا بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی و دور نگه داشتن آنها از عوامل خارجی استفاده میشد. اما امروزه در صنایع مختلف مانند بسته بندی محصولات دارویی، شیرینی، خشکبار و تجهیزات پزشکی کاربرد دارد.

برای سفارش نایلون، نایلکس و سلفون با کیفیت و مرغوب از اطلس پلاستیک و کسب اطلاعات بیشتر با تیم فروش ما تماس بگیرید.

اشتراک گذاری

نظرات